De nadruk in het dienstverleningsconcept inclusief het uitvoeringplan ligt op het doorontwikkelen van de dienstverlening. Het continu verbeteren van de kwaliteit van onze (digitale) dienstverlening vraagt om het continu meten op alle contactkanalen, producten en processen. De antwoorden uit de verschillende onderzoeken geven waardevolle inzichten in de aspecten waar de organisatie gewaardeerd wordt en waar klanten en/of medewerkers juist ruimte zien voor verbetering. Hiermee zetten we in op de doelstelling om situationeel op zoek te gaan waar dienstverlening nog beter kan en tegelijkertijd geeft het inzicht in hoe betrouwbaar, innovatief en wendbaar we zijn. Om de kernwaarden goed in te zetten en toe te (blijven) passen is het structureel investeren nodig in expertise en middelen. Daarnaast is de doorontwikkeling van de digitale dienstverlening en online communicatie van belang. In het projectplan ‘basis op orde’ staan de concrete acties, fasering en nodige (financiële) middelen.    

Kwaliteit (toelichting)

In maart 2023 is het vernieuwde uitvoeringsplan dienstverlening 2023-2024 vastgesteld door de directie. Op dit moment zijn we bezig met uitvoering geven aan de activiteiten uit het Uitvoeringsplan waaronder het tevredenheidsonderzoek Dienstverlening.  

Tijd (toelichting)

Doorlopend uitvoering geven aan de planning zoals opgenomen in het uitvoeringsplan.