Dit hoofdstuk geeft inzicht in de uitwerking van de begroting op de financiële positie in de komende jaren van de gemeente Land van Cuijk. Onderdeel van deze financiële positie betreffen de geprognotiseerde balans, het emu saldo, reserves en voorzieningen en investeringskredieten. De basis hiervoor zijn de vastgestelde jaarrekeningen 2021 in september stellen wij een beginbalans 2022 voor de gemeente Land van Cuijk op en daarop volgende de geprognotiseerde balans. Deze gegevens zijn op dit moment nog niet voorhanden maar stellen wij op een later moment beschikbaar.
Financiële positie
Geprognosticeerde balans
Terug naar navigatie - Geprognosticeerde balansBedragen x € 1.000
Activa | Begroting 01-01-23 | Begroting 01-01-24 | Begroting 01-01-25 | Begroting 01-01-26 | Begroting 01-01-27 | Passiva | Begroting 01-01-23 | Begroting 01-01-24 | Begroting 01-01-25 | Begroting 01-01-26 | Begroting 01-01-27 | |
Vaste activa | Vaste passiva | |||||||||||
Immateriële vaste activa | 16.223 | 15.417 | 14.674 | 13.949 | 13.227 | Eigen vermogen | 142.757 | 136.935 | 137.439 | 141.226 | 131.471 | |
-Kosten geldleningen en disagio | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | -Algemene reserve | 58.733 | 59.277 | 57.156 | 61.084 | 68.285 | |
-Kosten van onderzoek en ontwikkeling | 2.637 | 2.462 | 2.288 | 2.118 | 1.948 | -Bestemmingsreserves | 83.480 | 79.779 | 76.355 | 72.941 | 69.527 | |
-Bijdragen aan activa in eigendommen derden | 13.586 | 12.955 | 12.385 | 11.831 | 11.279 | -Gerealiseerd resultaat / begroot resultaat | 544 | -2.121 | 3.928 | 7.201 | -6.341 | |
Materiële vaste activa | 356.754 | 366.446 | 348.794 | 368.217 | 308.271 | Voorzieningen | 36.136 | 38.430 | 40.848 | 43.434 | 46.014 | |
-Investeringen met een economisch nut | 200.596 | 212.744 | 202.095 | 228.416 | 175.252 | -Voorzieningen voor verplichtingen, verliezen en risico's | ||||||
-Investeringen met een economisch nut (heffing) | 75.003 | 74.394 | 71.796 | 69.230 | 66.702 | -Egalisatie-voorzieningen | ||||||
-In erfpacht uitgegeven gronden | 105 | 104 | 102 | 101 | 100 | -Van derden verkregen middelen die specifiek besteed moeten worden | ||||||
-Investeringen in de openbare ruimte met een maats. nut | 81.051 | 79.205 | 74.801 | 70.470 | 66.218 | |||||||
Vaste schulden looptijd > 1 jaar | 148.079 | 135.927 | 123.877 | 111.582 | 102.420 | |||||||
Financiële vaste activa | 17.020 | 17.020 | 17.020 | 17.020 | 17.020 | Onderhandse leningen van: | ||||||
-Kapitaalverstrekkingen aan deelnemingen | 4.929 | 4.929 | 4.929 | 4.929 | 4.929 | -Binnenlandse banken / overige financiële instellingen | 148.023 | 135.871 | 123.821 | 111.526 | 102.364 | |
-Leningen aan woningcoöperaties | 649 | 649 | 649 | 649 | 649 | -Waarborgsommen | 56 | 56 | 56 | 56 | 56 | |
-Leningen aan deelnemingen | 77 | 77 | 77 | 77 | 77 | |||||||
-Overige langlopende geldleningen u/g | 8.725 | 8.725 | 8.725 | 8.725 | 8.725 | |||||||
-Overige uitzettingen rentetypische looptijd | 2.640 | 2.640 | 2.640 | 2.640 | 2.640 | |||||||
Totaal vaste activa | 389.998 | 398.883 | 380.488 | 399.186 | 338.518 | Totaal vaste passiva | 326.972 | 311.293 | 302.164 | 296.243 | 279.905 | |
Vlottende activa | Vlottende passiva | |||||||||||
Voorraden | 27.000 | 27.000 | 27.000 | 27.000 | 27.000 | Netto vlottende schulden looptijd < 1 jaar | 144.026 | 168.590 | 159.324 | 183.944 | 139.614 | |
Grond- en hulpstoffen | -Kasgeldleningen | 23.278 | 22.677 | 22.820 | 22.174 | 22.174 | ||||||
-Onderhanden werk, waaronder gronden in exploitatie | 27.000 | 27.000 | 27.000 | 27.000 | 27.000 | -Banksaldi | ||||||
Uitzettingen rentetypische looptijd < 1 jaar | 72.000 | 72.000 | 72.000 | 72.000 | 72.000 | -Overige schulden | 120.748 | 145.913 | 136.504 | 161.770 | 117.440 | |
-Vorderingen op openbare lichamen | 24.000 | 24.000 | 24.000 | 24.000 | 24.000 | |||||||
-Uitzettingen in 's Rijks schatkist | 27.000 | 27.000 | 27.000 | 27.000 | 27.000 | |||||||
-Overige vorderingen | 20.000 | 20.000 | 20.000 | 20.000 | 20.000 | Overlopende passiva | 28.000 | 28.000 | 28.000 | 28.000 | 28.000 | |
-Rekening-courant met niet financiële instellingen | 1.000 | 1.000 | 1.000 | 1.000 | 1.000 | |||||||
Liquide middelen | 2.000 | 2.000 | 2.000 | 2.000 | 2.000 | |||||||
-Kassaldo | ||||||||||||
-Banksaldi | 2.000 | 2.000 | 2.000 | 2.000 | 2.000 | |||||||
Overlopende activa | 8.000 | 8.000 | 8.000 | 8.000 | 8.000 | |||||||
Totaal vlottende activa | 109.000 | 109.000 | 109.000 | 109.000 | 109.000 | Totaal vlottende passiva | 172.026 | 196.590 | 187.324 | 211.944 | 167.614 | |
Totaal generaal | 498.998 | 507.883 | 489.488 | 508.186 | 447.518 | Totaal generaal | 498.998 | 507.883 | 489.488 | 508.186 | 447.518 |
EMU-saldo
Terug naar navigatie - EMU-saldoDe term EMU-saldo moet worden bezien tegen de achtergrond van het (Europese) streven naar houdbare overheidsfinanciën. Europese begrotingsregels zijn grotendeels vastgelegd in het Stabiliteits- en Groeipact (SGP). De belangrijkste uitgangspunten van het SGP zijn:
- Het EMU-saldo ofwel het nationale begrotingstekort mag niet groter zijn dan 3% van het bruto binnenlands product (bbp). Van dit tekort neemt het Rijk 2,5% voor zijn rekening en de decentrale overheden 0,5%.
- De EMU-schuld: de overheidsschuld moet lager zijn dan 60% van het bbp.
- Het structurele EMU-saldo: elk land heeft een Medium Term Objective. Dit is een landenspecifiek structureel saldo (het saldo na correctie voor de conjunctuur) dat op de middellange termijn gerealiseerd moet worden. Voor Nederland is dit een structureel begrotingstekort van maximaal 0,5% van het bbp.
In Nederland is het SGP verankerd in de Wet houdbare overheidsfinanciën (Wet Hof). Het EMU-saldo bevat de inkomsten en uitgaven van de hele Nederlandse overheid en de beheersing ervan is ook een verantwoordelijkheid van alle lagen van de overheid. De Wet Hof bevat een bepaling dat het Rijk en de decentrale overheden een gezamenlijke en gelijkwaardige inspanningsplicht hebben om de Europese begrotingseisen te respecteren. De Wet Hof bevat ook procedurebepalingen over de wijze waarop invulling wordt gegeven aan de gelijkwaardige inspanningsplicht van de decentrale overheden (gemeenten, provincies, waterschappen en gemeenschappelijke regelingen). Deze gelijkwaardige inspanning in termen van een macronorm voor het EMU-saldo van de decentrale overheden gezamenlijk, wordt aan het begin van een kabinetsperiode na bestuurlijk overleg, voor de duur van de kabinetsperiode vastgesteld. In het bestuurlijk overleg van 18 januari 2013 is een akkoord bereikt voor de ontwikkeling van de decentrale overheden met een na te streven ontwikkeling van - 0,5% in 2013 naar respectievelijk - 0,2% (ambitie) en – 0,3% (tekortnorm) in 2017. Hoewel er sprake is van een macro norm voor het EMU-saldo van de decentrale overheden is die niet onderverdeeld in een (micro)norm per individuele overheid. Wel is er sprake van een referentiewaarde per individuele overheid. De koepelorganisaties van decentrale overheden hebben aangegeven dat de idee van een macro norm voldoende borgt dat de decentrale overheden hun gezamenlijke verantwoordelijkheid voor de naleving ervan serieus nemen.
In de Wet Hof is wel opgenomen dat de decentrale overheden een sanctie opgelegd kunnen krijgen bij een overschrijding van de macro norm ook als Nederland als geheel uit hoofde van de afspraken uit het SGP geen financiële sanctie opgelegd zou krijgen door de Europese Raad. Het instrumentarium in de Wet Hof, bestuurlijk overleg met als laatste redmiddel een sanctie-instrument, biedt de minister van Financiën een instrument om zijn verantwoordelijkheid in te vullen ter beheersing van het EMU-saldo van decentrale overheden.
Met het oog op een betere raming en beheersing van het EMU-saldo wordt in het vernieuwde BBV een geprognosticeerde balans voorgeschreven en het meerjarig opnemen van het EMU-saldo. Via de geprognosticeerde balans krijgt de raad meer inzicht in de ontwikkeling van onder meer investeringen, het aanwenden van reserves en voorzieningen en in de financieringsbehoefte.
Het EMU-saldo of vorderingensaldo is het financieringssaldo minus deelname aan bedrijven en inkomsten uit kredietverstrekking, uitgedrukt in geld, van een overheid die lid is van de EMU.
Het EMU saldo van de gemeente Land van Cuijk is:
Bedragen x € 1.000
Begroting 2022 | Begroting 2023 | |
Exploitatiesaldo voor toevoeging aan / onttrekking uit reserves (BBV, artikel 17c) | -3.866 | -5.822 |
Mutatie (im)materiële vaste activa | 73.578 | 8.884 |
Mutatie voorzieningen | 2.140 | 2.294 |
Mutatie voorraden (inclusief bouwgronden in exploitatie) | -297 | 0 |
Verwachte boekwinst/verlies bij de verkoop van financiële vaste activa en (im)materiële vaste activa, inclusief de afwaardering van financiële vaste activa | 0 | 0 |
EMU-Saldo | -75.006 | -12.412 |
Investeringen
Terug naar navigatie - InvesteringenHier vindt u het overzicht van de meerjareninvesteringen 2023-2026. De afschrijvings- en rentelasten (samen kapitaallasten) die hier uit voortkomen, nemen we als kosten op in de stelpost kapitaallasten. Hiermee zijn deze kosten afgedekt in de programmabegroting.
De investeringen voor het begrotingsjaar 2023 voteren wij bij de programmabegroting.
Bedragen x € 1.000
Omschrijving investering | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | Toelichting |
2. Openbare ruimte | |||||
Autonoom | |||||
Aanpak onderhoudsintensieve bomen / boombeheerplan | 150 | 288 | 288 | 288 | Vervangen van bomen waarvan de standplaats en soortkeuze niet in overeenstemming zijn met de locatie en daardoor onwenselijk veel onderhoud vragen. |
Aanpassen groen i.v.m. reconstructie wegen | 44 | 44 | 44 | Vervanging van het openbaar groen bij reconstructieprojecten. | |
Aanpassing Openbare Verlichting i.v.m. reconstructie wegen | 63 | 63 | 63 | Vervanging openbare verlichting bij reconstructieprojecten. | |
Centrumplan Mill | 400 | Reconstructieproject Centrum Mill | |||
Herinrichting Raadhuisplein Boxmeer | 938 | Herinrichting Raadhuisplein klimaatbestendig maken tegengaan hittestress en waterelement toevoegen. | |||
Natuurlijke bestrijding eikenprocessierups (oud Boxmeer) | 188 | 188 | 188 | 188 | Bestrijding eikenprocessierups bomen |
Reconstructie parkeerterreinen Entrepot en Koorstraat Boxmeer gecombineerd met klimaatbestendige inrichting | 1.188 | Totale herinrichting van beide pleinen | |||
Reconstructiewegen, planmatig grootonderhoud levensduur verlengend (oud Boxmeer) | 525 | 525 | 525 | 525 | Reconstructie wegbeheer |
Verbeteren verkeersveiligheid Bilderbeekstraat Boxmeer | 225 | Maatregel vergroten verlkeersveiligheid schoolroute | |||
Verfraaien dorpentrees (oud Boxmeer) | 188 | 188 | 188 | 188 | Dorpsentrees met enkele groen meer uitstraling geven. |
Verkeersveiligheid | 125 | 125 | 125 | 125 | Verbeteren verkersveiligheid kleine maatregelen vanuit klachten en knelpunten |
Verkeersveiligheid Bocstraat | 375 | Tweede fase klimaatbestendig inrichten Bocstraat en verbeteren verkeersveiligheid. Omvormen van 50 km naar 30 km zone. | |||
Verstevigen wegbermen | 125 | 125 | 125 | 125 | Wegbermen verharden |
Vervangingskrediet beheerplan wegen | 750 | 1.913 | 1.788 | 1.788 | Reconstructie wegbeheer |
Vervangingskrediet openbaar groen | 575 | 575 | 575 | Renoveren van plantvakken om het openbaar groen in stand te houden. | |
Vervangingskrediet openbare verlichting | 125 | 244 | 409 | 231 | Vervanging van masten en armaturen die hun levensduur hebben bereikt. |
Vervangingskrediet spelen | 81 | 288 | 288 | 288 | In samenspraak met burgers het vernieuwen van speelterreinen die hun levensduur hebben bereikt. |
WIU processen Aanleg en vervanging speeltuinen diverse kernen. | 125 | Op basis van wensen vanuit wijk- en dorpsraden bestaande en nieuwe speelterreinen (her)inrichting | |||
WIU processen Reconstructie Raaijweg-Overloon | 375 | Ontsluitingsweg bungalowpark de Vers richting kom Overloon herinrichten | |||
WIU processen. Fietsstraat Oeffeltseweg Beugen. | 438 | Inrichten ontbrekende schakel in fietsroute Boxmeer-Oeffelt. | |||
WIU processen. Reconstructie aansluiting Hazewinkel Beugen. | 438 | Verbeteren verkeersveiligheid aansluiting Hazewinkel. | |||
WIU processen. Verbeteren verkeersveiligheid Grotestraat Sambeek realiseren voetpad | 625 | Mede op verzoek van dorpsraad Sambeek verbeteren verkeersveiligheid Grotestraat oa een volwaardige voetverbinding richting Boxmeer. | |||
WIU processen. Verlichting fietspad Maashees- Vierlingsbeek-Venray | 381 | Verbeteren verkeersveiligheid fietsroute | |||
Nieuw | |||||
Kraaijenbergse plassen (groen/verkeer/parkeren/veiligheid) | 200 | Uitwerking van de vastgestelde visie 2018 (Waterrecreatieparadijs Kraaijenbergse Plassen) - Inrichting, veiligheidsmaatregelen, toezicht, en monitoring waterkwaliteit en biodiversiteit. | |||
Meekoppelkansen Ruimte voor de Maas bij Oeffelt | 200 | Verhoging van raming kosten deelname door gemeente aan verbetering Maasheggenlandschap, gebiedsprogramma Noordelijke Maasvallei. | |||
Reconstructie N321 op basis van wegvakkentheorie provincie. 30 juni behandeling in besluitvormende raadsvergadering. | 1.150 | Bijdrage in kosten rotondes op de N321, aan project N321 van de Provincie Noord-Brabant, op basis van de wegvakkentheorie. | |||
Planuitwerkingskosten meekoppelkansen Dijkversterking Cuijk - Ravenstein (CuRa) | 313 | 626 | Meekoppelkansen (investeringen voor de gemeente) in het project dijkvesterking traject om de dijken in het tracé Cuijk Ravenstein (project Waterschap Aa en Maas). | ||
Reconstructie Weth. Lindersstraat Wilbertoord | 1.700 | Totale reconstrustie Weth. Lindersstraat en inrichting 30 km zone. | |||
Totaal 2. Openbare ruimte | 6.557 | 7.139 | 7.421 | 4.425 | |
3. Economie, toerisme en recreatie | |||||
Nieuw | |||||
Initiëren toeristische ontwikkeling | 200 | 200 | 200 | 200 | Grote projecten als Romeins Verleden Cuijk, Maasheggen en wandel/fiets/ruiternetwerken willen we initiëren en willen we ondersteunen. Uitvoering van projecten draagt bij aan de ontwikkeling en het vergroten van de aantrekkelijkheid van de verschillende gebieden vanuit toeristisch perspectief. |
Realiseren van veldhekken in het UNESCO Maasheggengebied op basis van de toponiemen met Sagen en legenden verhalen ten behoeve van de beleving van het gebied. | 50 | Realiseren van veldhekken in het UNESCO Maasheggengebied op basis van de toponiemen met Sagen en legenden verhalen ten behoeve van de beleving van het gebied. | |||
Totaal 3. Economie, toerisme en recreatie | 250 | 200 | 200 | 200 | |
4. Onderwijs | |||||
Nieuw | |||||
IHP onderwijshuisvesting gymzalen | 1.867 | 1.867 | 1.867 | Betreft vervangingsopgave uit IHP voor gymzalen ivm verplaatsing of verstrijken levensduur gebouw (Beers/Vianen; Metameer; Merlet). Gelijkelijk over de jaren verdeeld | |
IHP onderwijshuisvesting primair onderwijs | 3.995 | 3.995 | 3.995 | 3.995 | Betreft vervangingsopgave uit IHP voor primair onderwijs ivm verplaatsing of verstrijken levensduur gebouw (De Nienekes Cuijk; De Akkerwinde & Jan de Quay Beers/Vianen; Sint Annaschool Vortum-Mullem; De Lindekring Sint Agatha; SBO Palet Boxmeer; 't Stekske Langenboom; Sint Antonius Maashees). Gelijkelijk over de jaren verdeeld |
IHP onderwijshuisvesting voortgezet onderwijs | 3.537 | 39.394 | Betreft vervangingsopgave uit IHP voor voortgezet onderwijs ivm verplaatsing of verstrijken levensduur gebouw (Merlet EOA Velp 2023; Metameer Stevensbeek/Metameer Boxmeer/Elzendaal; Merlet Mill 2025) | ||
Totaal 4. Onderwijs | 9.399 | 5.862 | 45.256 | 3.995 | |
5. Sport en cultuur | |||||
Autonoom | |||||
Ophogen krediet kunstgrasvelden Civicum | 130 | Als verhuurder van buitensportaccommodaties in de voormalige gemeente Cuijk, is de gemeente aan zet om voldoende budget te hebben voor vervanging van de aanwezige kunstgrasvelden. Door aanscherping van de eisen voor kunstgras in het kader van milieuaspecten (zoals infill van rubber korrels en tegengaan van verspreiding van microplastics) wordt budget gevraagd voor de kunstgrasvelden van hockey en voetbal te Cuijk. | |||
Ophogen krediet kunstgrasvelden JVC Cuijk/SIOL | 170 | ||||
Nieuw | |||||
Opslagruimte Warandahal Sambeek | 50 | De toestellenberging van de Warandahal is overvol. Dit levert veiligheidsrisico op en is niet praktisch voor gebruikers. | |||
Renovatie/nieuwbouw sporthal Looierij Mill | 4.000 | Door de voormalige raad van Mill en Sint Hubert is in het overdrachtsdossier opgenomen om met een voorstel te komen voor een toekomstbestendige sporthal De Looierij te Mill. Verduurzaming en groot onderhoud of nieuwbouw is benodigd. Hiervoor is budget geraamd, en de raad wordt een separaat voorstel aangereikt voor de toekomst van deze accommodatie. | |||
Totaal 5. Sport en cultuur | 350 | 4.000 | |||
6. Sociaal domein | |||||
Nieuw | |||||
Ventilatie MFC ’t Kruispunt Beugen | 70 | Door de voormalige raad van Boxmeer zijn alle gemeenschaps- en binnensportaccommodaties doorgelicht op voldoende ventilatiedebiet. Bij alle accommodaties zijn de aanbevelingen reeds in opdracht gegeven, behalve bij MFC 't Kruispunt te Beugen. Hier heeft een second opinion plaatsgevonden. De debieten per ruimte zijn nu bepaald en de maatregelen kunnen geïmplementeerd worden. Hiervoor wordt budget gevraagd. | |||
Totaal 6. Sociaal domein | 70 | ||||
7. Milieu |
|||||
Autonoom | |||||
Rioolbeheer oud Boxmeer (vervanging, watermaatregelen, afkoppelen hemelwater en onderhoud gemalen. | 3.125 | Maatregelen conform gemeentelijk rioleringsplan (oud Boxmeer) | |||
Tegengaan hittestress om te komen tot klimaatbestendige inrichting openbare ruimte | 330 | 330 | 330 | 330 | Treffen van fysieke maatregelen in de openbare ruimte voor het tegengaan van hittestress. In de praktijk betreft het hoofdzakelijk vergroenen en toevogen van bomen. Insteek is integrale aanpak gecombineerd met onderhoud en kl9imaatbestendig maken. |
Nieuw | |||||
Aanleg van het geboortebos | 100 | 100 | 100 | 100 | Een bos waarin ouders een boom kunnen planten bij de geboorte van hun kind. Naast de symbolische waarde willen we met de geboortebossen ook draagvlak creëren voor de natuur. Budget wordt ingezet voor het werven, de aanlegkosten en onderhoud. Bestuurlijke ambitie, aangedragen door raad. |
Meekoppelkansen Verborgen Raamvallei | 150 | Realiseren meekoppelkansen. Bijdragen aan realistische meekoppelkansen, aangedragen door de stakeholders van het gebiedsproces De verborgen Raamvallei. Project richt zich op de ontsluiting van het gebied, recreatie en het zichtbaar maken van de cultuurhistorie. | |||
Natuurontwikkeling (Ecologische verbindingszones) | 548 | 514 | 514 | 514 | Aanleg nieuwe natuur, de Ecologische Verbindingszones (EVZ). Verplichte gemeentelijke opgave: realisatie uiterlijk 2026. EVZ’s zijn essentiële bouwstenen van het Natuurnetwerk Brabant, onderdeel van het Natuurnetwerk Nederland. |
Uitvoeringsagenda meerjarenvisie natuur 2024 - 2030 | 150 | 150 | 150 | Het uitvoeringsprogramma op basis van de meerjarenvisie Natuur, bevat acties en projecten die nodig zijn om de gestelde doelen in 2030 te behalen (Meerjarenvisie Natuur - ambities en doelen op het gebied van Natuur, Landschap en Ecologie voor de periode 2024 - 2030). | |
Uitvoeringsprogramma mobiliteitsvisie | 1.750 | 1.750 | 1.750 | Na vaststelling van de mobiliteitsvisie 2023-2033, volgt het uitvoeringsprogramma, met daarin deelprogramma's en concrete plannen en projecten. | |
Totaal 7. Milieu | 4.253 | 2.844 | 2.844 | 2.844 | |
9. Algemene dekkingsmiddelen | |||||
Autonoom | |||||
Vervanging Peugeot Partner 41-VV-XS | 28 | Het voertuig is economisch en technisch afgeschreven en is aan vervanging toe. | |||
Vervanging verrijker JCB | 65 | Het voertuig is economisch en technisch afgeschreven en is aan vervanging toe. | |||
Vervanging zoutstrooiers | 121 | Het voertuig is economisch en technisch afgeschreven en is aan vervanging toe. | |||
Vervangingsinvestering van het wagenpark | 355 | De vrachtwagen en een drietal combo's van de vormalige gemeente Boxmeer zijn economisch en technisch afgeschreven en zijn aan vervanging toe. | |||
Totaal 9. Algemene dekkingsmiddelen | 476 | 93 | |||
Eindtotaal | 21.355 | 20.138 | 55.721 | 11.464 |
Totale kapitaallasten per programma
2023 | 2024 | 2025 | 2026 | |
Bestuur en veiligheid | 0 | 0 | 0 | 0 |
Openbare ruimte | 0 | 271 | 555 | 869 |
Economie, toerisme en recreatie | 0 | 46 | 87 | 128 |
Onderwijs | 0 | 329 | 531 | 2.113 |
Sport en cultuur | 0 | 18 | 157 | 156 |
Sociaal domein | 0 | 6 | 6 | 6 |
Milieu | 0 | 121 | 218 | 313 |
Volkshuisvesting, ruimtelijke ordening en stedelijke vernieuwing | 0 | 0 | 0 | 0 |
Algemene dekkingsmiddelen | 0 | 53 | 63 | 63 |
0 | 844 | 1.617 | 3.648 |
Reserves en voorzieningen
Terug naar navigatie - Reserves en voorzieningenHet is op dit moment nog niet mogelijk om de reserves en voorzieningen hier te presenteren.
Taakveld 0.10 Mutaties reserves
Terug naar navigatie - Taakveld 0.10 Mutaties reservesExploitatie | Begroting 2022 | Begroting 2023 | Begroting 2024 | Begroting 2025 | Begroting 2026 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | ||||||
0.10 Mutaties reserves | -2.263 | -3.143 | -847 | -847 | -847 | |
Baten | ||||||
0.10 Mutaties reserves | 6.673 | 6.844 | 4.271 | 4.261 | 4.261 | |
Saldo | 4.410 | 3.701 | 3.424 | 3.415 | 3.415 |
Taakveld 0.8 Overige baten en lasten
Terug naar navigatie - Taakveld 0.8 Overige baten en lastenExploitatie | Begroting 2022 | Begroting 2023 | Begroting 2024 | Begroting 2025 | Begroting 2026 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | ||||||
0.8 Overige baten en lasten | -33.369 | -5.933 | -10.178 | -13.898 | -1.111 | |
Baten | ||||||
0.8 Overige baten en lasten | 18.214 | -3.687 | -3.687 | -3.687 | 406 | |
Saldo | -15.156 | -9.619 | -13.865 | -17.584 | -705 |