-
Blz. 1
Begroting 2023
-
Blz. 2
Programma’s
-
Blz. 3
1. Bestuur, Dienstverlening en Veiligheid
-
Blz. 4
Bestuur, Dienstverlening en Veiligheid
-
Blz. 5
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 6
Communicatie
-
Blz. 7
Uitvoeringsplan communicatie
-
Blz. 8
Newsroom
-
Blz. 9
Positionering gemeente Land van Cuijk (intern en extern)
-
Blz. 10
Dienstverlening
-
Blz. 11
Op weg naar klantgedreven dienstverlening: kijken als klant
-
Blz. 12
Kabinetszaken
-
Blz. 13
Professionaliseren kabinetszaken
-
Blz. 14
Kernendemocratie
-
Blz. 15
Kernen CV's
-
Blz. 16
Doorontwikkeling kernendemocratie
-
Blz. 17
Communicatie met de kernen
-
Blz. 18
Veiligheid
-
Blz. 19
Aanpak van de gemeentelijk grensoverschrijdende overlastgevende criminaliteit
-
Blz. 20
De ontwikkeling van een VeiligheidsInformatieKnooppunt
-
Blz. 21
Camerabewaking bedrijventerreinen
-
Blz. 22
Hackshield (cybercrime)
-
Blz. 23
Harmonisatie ambulant jongerenwerk (overlast/leefbaarheid)
-
Blz. 24
Veiligheidsmonitor
-
Blz. 25
1.1 Bestuur
-
Blz. 26
Bestuur
-
Blz. 27
Wat mag het kosten?
-
Blz. 28
1.2 Burgerzaken
-
Blz. 29
Burgerzaken
-
Blz. 30
Wat mag het kosten?
-
Blz. 31
1.3 Veiligheid
-
Blz. 32
Veiligheid
-
Blz. 33
Wat mag het kosten?
-
Blz. 34
1.4 Investeringen
-
Blz. 35
Investeringen
-
Blz. 36
1.5 Verbonden partijen
-
Blz. 37
Brabant Historisch Informatie Centrum (BHIC)
-
Blz. 38
Veiligheidsregio Brabant Noord (VRBN)
-
Blz. 39
Zorg- en Veiligheidshuis Brabant Noordoost
-
Blz. 40
Bank Nederlandse Gemeenten
-
Blz. 41
Brabant Water
-
Blz. 42
1.6 Beleidskaders
-
Blz. 43
Regelgeving, beleidsstukken en verordeningen
-
Blz. 44
1.7 Beleidsindicatoren
-
Blz. 45
Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 46
Gemeentefinanciën
-
Blz. 47
Wat mag het kosten?
-
Blz. 48
Toelichting - Wat mag het kosten?
-
Blz. 49
2. Openbare ruimte
-
Blz. 50
Openbare ruimte
-
Blz. 51
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 52
Beheer openbare ruimte
-
Blz. 53
Beheer op orde
-
Blz. 54
Klimaatbestendige inrichting openbare ruimte
-
Blz. 55
Werk in Uitvoering (WIU)
-
Blz. 56
Openbaar groen
-
Blz. 57
Speelruimtebeleid
-
Blz. 58
Bomenbeleid Land van Cuijk
-
Blz. 59
Vervangen bomen
-
Blz. 60
Verkeersveiligheid
-
Blz. 61
Beleidsplan openbare ruimte
-
Blz. 62
Integrale mobiliteitsvisie
-
Blz. 63
Meerjarenplan verkeersveiligheid
-
Blz. 64
2.1 Verkeer en vervoer
-
Blz. 65
Verkeer en vervoer
-
Blz. 66
Wat mag het kosten?
-
Blz. 67
2.2 Openbaar groen
-
Blz. 68
Openbaar groen
-
Blz. 69
Wat mag het kosten?
-
Blz. 70
2.3 Water
-
Blz. 71
Water
-
Blz. 72
Wat mag het kosten?
-
Blz. 73
2.4 Investeringen
-
Blz. 74
Investeringen
-
Blz. 75
2.5 Beleidskaders
-
Blz. 76
Regelgeving, beleidsstukken en verordeningen
-
Blz. 77
2.6 Beleidsindicatoren
-
Blz. 78
Mobiliteit
-
Blz. 79
Wat mag het kosten?
-
Blz. 80
Toelichting - Wat mag het kosten?
-
Blz. 81
3. Economie, Recreatie en Toerisme
-
Blz. 82
Economie, recreatie en toerisme
-
Blz. 83
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 84
a. Identiteit en communicatie
-
Blz. 85
1. Identiteit
-
Blz. 86
2. Communicatie
-
Blz. 87
3. Samenwerking
-
Blz. 88
b. Ruimte en infrastructuur
-
Blz. 89
1. Bedrijventerreinontwikkeling
-
Blz. 90
2. Havenontwikkeling en bevorderen goederenvervoer over water (modal shift)
-
Blz. 91
3. Versterken economische dragers buitengebied
-
Blz. 92
4. Faciliteren mogelijkheden toekomstbestendige economische ontwikkelingen
-
Blz. 93
c. Toekomstbestendige economie
-
Blz. 94
1. Vitalisering centrumgebieden
-
Blz. 95
2. Verkenning verduurzaming
-
Blz. 96
3. Pilot- en demo-omgevingen
-
Blz. 97
d. Arbeidsmarkt en onderwijs
-
Blz. 98
1. Veerkrachtige arbeidsmarkt
-
Blz. 99
2. Clustering Agri Food Tech
-
Blz. 100
3. Zorg, voedsel en gezondheid
-
Blz. 101
Recreatie en toerisme
-
Blz. 102
Visie R&T
-
Blz. 103
Promotie via Visit Land van Cuijk
-
Blz. 104
Harmonisatie beleid toeristische platforms
-
Blz. 105
Uitvoering grote projecten
-
Blz. 106
3.1 Economie
-
Blz. 107
Economie
-
Blz. 108
Wat mag het kosten?
-
Blz. 109
3.2 Recreatie en toerisme
-
Blz. 110
Recreatie en toerisme
-
Blz. 111
Wat mag het kosten?
-
Blz. 112
3.3. Bedrijfslocaties
-
Blz. 113
Bedrijfslocaties
-
Blz. 114
Wat mag het kosten?
-
Blz. 115
3.4 Investeringen
-
Blz. 116
Investeringen
-
Blz. 117
3.5 Verbonden partijen
-
Blz. 118
Euregio Rijn-Waal
-
Blz. 119
Agrifood Capital
-
Blz. 120
Regionaal bedrijvenpark Laarakker
-
Blz. 121
Enexis Holding N.V.
-
Blz. 122
3.6 Beleidskaders
-
Blz. 123
Regelgeving, beleidsstukken en verordeningen
-
Blz. 124
3.7 Beleidsindicatoren
-
Blz. 125
Economie
-
Blz. 126
Wat mag het kosten?
-
Blz. 127
Toelichting - Wat mag het kosten?
-
Blz. 128
4. Onderwijs
-
Blz. 129
Onderwijs
-
Blz. 130
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 131
Alle kinderen en jongeren kunnen zich kansrijk ontwikkelen
-
Blz. 132
Meer jeugdigen doen mee aan sport, cultuur, vrijwilligerswerk/ zijn maatschappelijk betrokken
-
Blz. 133
Samenwerking (preventieve) jeugdhulp, onderwijs en kinderopvang
-
Blz. 134
Meer inclusief en passend onderwijs realiseren
-
Blz. 135
Meer jeugdigen en hun ouders zijn de Nederlandse taal beter machtig
-
Blz. 136
Aanpak verzuim/(dreigende) thuiszitters verstevigen
-
Blz. 137
Doorgaande leerlijnen en IKC vorming
-
Blz. 138
Continueren stevig aanbod VVE en onderwijskansen
-
Blz. 139
Kwalitatief goede en toekomstbestendige onderwijshuisvesting
-
Blz. 140
Opstellen en uitvoeren IHP onderwijs
-
Blz. 141
Continuïteit van afgegeven projecten borgen
-
Blz. 142
4.1. Onderwijsbeleid
-
Blz. 143
Onderwijsbeleid
-
Blz. 144
Wat mag het kosten?
-
Blz. 145
4.2. Onderwijshuisvesting
-
Blz. 146
Onderwijshuisvesting
-
Blz. 147
Wat mag het kosten?
-
Blz. 148
4.3 Investeringen
-
Blz. 149
Investeringen
-
Blz. 150
4.4 Verbonden partijen
-
Blz. 151
GR voor het toezicht op het openbaar onderwijs
-
Blz. 152
Regionaal Bureau Leerplicht en Voortijdig Schoolverlaten Brabant
-
Blz. 153
4.5 Beleidskaders
-
Blz. 154
Regelgeving, beleidsstukken en verordeningen
-
Blz. 155
4.6 Beleidsindicatoren
-
Blz. 156
Onderwijs
-
Blz. 157
Wat mag het kosten?
-
Blz. 158
Toelichting - Wat mag het kosten?
-
Blz. 159
5. Sport en Cultuur
-
Blz. 160
Sport en cultuur
-
Blz. 161
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 162
Cultureel Erfgoed
-
Blz. 163
Harmoniseren van het beleid
-
Blz. 164
Het opstellen van archeologische en cultuurhistorische waardekaarten.
-
Blz. 165
Visie Cultureel Erfgoed
-
Blz. 166
Een toegankelijk en laagdrempelig sportaanbod voor iedereen
-
Blz. 167
Harmoniseren van het sportbeleid
-
Blz. 168
Een toekomstgericht breed gemeentelijk cultuurbeleid
-
Blz. 169
Opstellen van een cultuurvisie
-
Blz. 170
5.1 Sport
-
Blz. 171
Sport
-
Blz. 172
Wat mag het kosten?
-
Blz. 173
5.2 Cultuur
-
Blz. 174
Cultuur
-
Blz. 175
Wat mag het kosten?
-
Blz. 176
5.3 Investeringen
-
Blz. 177
Investeringen
-
Blz. 178
5.4 Beleidskaders
-
Blz. 179
Regelgeving, beleidsstukken en verordeningen
-
Blz. 180
5.5 Beleidsindicatoren
-
Blz. 181
Sport en cultuur
-
Blz. 182
Wat mag het kosten?
-
Blz. 183
Toelichting - Wat mag het kosten?
-
Blz. 184
6. Sociaal domein
-
Blz. 185
Sociaal domein
-
Blz. 186
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 187
Bestaanszekerheid bieden
-
Blz. 188
Begeleiding naar werk
-
Blz. 189
Beleidsplan bestaanszekerheid
-
Blz. 190
Een Sterke Basis voor de Jeugd bieden
-
Blz. 191
Van genezen naar voorkomen: ondersteuningsstructuur en preventieve inzet
-
Blz. 192
Onderwijskansen
-
Blz. 193
Talentontwikkeling en opgroeiklimaat
-
Blz. 194
Versterken veilig opgroeien
-
Blz. 195
Versterken jeugdhulp
-
Blz. 196
Een Sterke Basis voor volwassenen bieden
-
Blz. 197
Van genezen naar voorkomen
-
Blz. 198
Fysiek gezonde leefstijl stimuleren
-
Blz. 199
Goede zorg bieden
-
Blz. 200
Toekomstbestendige accommodaties
-
Blz. 201
Investeren in accommodaties
-
Blz. 202
6.1 Leefbaarheid
-
Blz. 203
Leefbaarheid
-
Blz. 204
Wat mag het kosten?
-
Blz. 205
6.2 Inkomensvoorziening
-
Blz. 206
Inkomensvoorziening
-
Blz. 207
Wat mag het kosten?
-
Blz. 208
6.3 Werk en activering
-
Blz. 209
Werk en activering
-
Blz. 210
Wat mag het kosten?
-
Blz. 211
6.4 Jeugd
-
Blz. 212
Jeugd
-
Blz. 213
Wat mag het kosten?
-
Blz. 214
6.5 Maatschappelijke ondersteuning
-
Blz. 215
Maatschappelijke ondersteuning
-
Blz. 216
Wat mag het kosten?
-
Blz. 217
6.6. Gezondheidszorg
-
Blz. 218
Gezondheidszorg
-
Blz. 219
Wat mag het kosten?
-
Blz. 220
6.7 Investeringen
-
Blz. 221
Investeringen
-
Blz. 222
6.8 Verbonden partijen
-
Blz. 223
Werkvoorzieningsschap Noordoost Brabant - bestuur
-
Blz. 224
GGD Hart voor Brabant
-
Blz. 225
Kleinschalig Collectief Vervoer Brabant Noordoost
-
Blz. 226
Regionale ambulancevoorziening Brabant Midden-West-Noord
-
Blz. 227
6.9 Beleidskaders
-
Blz. 228
Regelgeving, beleidsstukken en verordeningen
-
Blz. 229
6.10 Beleidsindicatoren
-
Blz. 230
Werk en inkomen
-
Blz. 231
Jeugd en jeugdhulpverlening
-
Blz. 232
Gezondheid
-
Blz. 233
Wat mag het kosten?
-
Blz. 234
Toelichting - Wat mag het kosten?
-
Blz. 235
7. Milieu
-
Blz. 236
Milieu
-
Blz. 237
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 238
Afval
-
Blz. 239
Afval
-
Blz. 240
Duurzaam bereikbaar
-
Blz. 241
We stellen een integrale mobiliteitsvisie op
-
Blz. 242
Goede verbindingen voor fiets en (H)Openbaar Vervoer
-
Blz. 243
Laadpalen voor elektrische auto's
-
Blz. 244
Duurzaam bereikbaar
-
Blz. 245
Verbeteren leefbaarheid in kernen
-
Blz. 246
Duurzame bedrijventerreinen
-
Blz. 247
Green deal
-
Blz. 248
Duurzame opwekking
-
Blz. 249
Energievisie Land van Cuijk
-
Blz. 250
Vaststellen van de zoekgebieden zon- en windenergie
-
Blz. 251
Energiebesparing
-
Blz. 252
Een groene gemeente
-
Blz. 253
Meerjarenvisie Natuur
-
Blz. 254
Bomenbeleidsplan
-
Blz. 255
Energie besparing specifieke regelingen
-
Blz. 256
Nationaal Isolatieprogramma
-
Blz. 257
Energiearmoede
-
Blz. 258
Verduurzamen gemeentelijk vastgoed
-
Blz. 259
Inzicht in kwaliteit grondstoffen en samenstelling restafval
-
Blz. 260
Opstellen grondstoffenbeleidsplan
-
Blz. 261
Klimaatbestendig Land van Cuijk
-
Blz. 262
Nieuw programma Klimaatbestendig Land van Cuijk
-
Blz. 263
Voortzetten van het lopende programma Klimaatbestendig Land van Cuijk
-
Blz. 264
Milieubeleid
-
Blz. 265
Harmonisatie van beleid
-
Blz. 266
Riolering en Stedelijk water
-
Blz. 267
Harmonisatie beleid
-
Blz. 268
Schone Lucht Akkoord
-
Blz. 269
Opstellen van, en uitvoering geven aan het uitvoeringsprogramma
-
Blz. 270
Versterken van Natuur en Landschap
-
Blz. 271
Stimuleringsregeling Landschap
-
Blz. 272
Advieskosten expertise
-
Blz. 273
Realisatie Ecologische verbindingszones
-
Blz. 274
Beheer Ecologische verbindingszones
-
Blz. 275
Koppelkansen Verborgen Raamvallei
-
Blz. 276
Warmtetransitie
-
Blz. 277
Herzien Transitievisie warmte
-
Blz. 278
Opstellen wijkuitvoeringsplannen
-
Blz. 279
7.1 Riolering
-
Blz. 280
Riolering
-
Blz. 281
Wat mag het kosten?
-
Blz. 282
7.2 Afval
-
Blz. 283
Afval
-
Blz. 284
Wat mag het kosten?
-
Blz. 285
7.3 Milieubeheer
-
Blz. 286
Milieubeheer
-
Blz. 287
Wat mag het kosten?
-
Blz. 288
7.4 Investeringen
-
Blz. 289
Investeringen
-
Blz. 290
7.5 Verbonden partijen
-
Blz. 291
Omgevingsdienst Brabant Noord (ODBN)
-
Blz. 292
7.6 Beleidskaders
-
Blz. 293
Regelgeving, beleidsstukken en verordeningen
-
Blz. 294
7.7 Beleidsindicatoren
-
Blz. 295
Energietransitie
-
Blz. 296
Duurzame leefomgeving
-
Blz. 297
Wat mag het kosten?
-
Blz. 298
Toelichting - Wat mag het kosten?
-
Blz. 299
8. Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing
-
Blz. 300
Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing
-
Blz. 301
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 302
Omgevingswet
-
Blz. 303
Implementatie Informatiesystemen rond Omgevingswet
-
Blz. 304
Oprichten omgevingstafel
-
Blz. 305
Harmoniseren verordeningen en beleid
-
Blz. 306
Opstellen omgevingsvisie
-
Blz. 307
Opstellen omgevingsplan
-
Blz. 308
Transitie Landelijk gebied
-
Blz. 309
Opgave Transitie Landelijk Gebied
-
Blz. 310
Wonen
-
Blz. 311
Opstellen woonvisie
-
Blz. 312
Opstellen huisvestingsverordening
-
Blz. 313
8.1 Ruimtelijke ordening
-
Blz. 314
Ruimtelijke ordening
-
Blz. 315
Wat mag het kosten?
-
Blz. 316
8.2 Bouwen en wonen
-
Blz. 317
Bouwen en wonen
-
Blz. 318
Wat mag het kosten?
-
Blz. 319
8.3 Investeringen
-
Blz. 320
Investeringen
-
Blz. 321
8.4 Beleidskaders
-
Blz. 322
Regelgeving, beleidsstukken en verordeningen
-
Blz. 323
8.5 Beleidsindicatoren
-
Blz. 324
Bouwen en wonen
-
Blz. 325
Wat mag het kosten?
-
Blz. 326
Toelichting - Wat mag het kosten?
-
Blz. 327
9. Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 328
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 329
9.1 Algemene uitkering
-
Blz. 330
Algemene uitkering
-
Blz. 331
Wat mag het kosten?
-
Blz. 332
9.2 Lokale heffingen
-
Blz. 333
Lokale heffingen
-
Blz. 334
Wat mag het kosten?
-
Blz. 335
9.3 Overige baten en lasten
-
Blz. 336
Overige baten en lasten
-
Blz. 337
Wat mag het kosten?
-
Blz. 338
9.4 Treasury
-
Blz. 339
Treasury
-
Blz. 340
Wat mag het kosten?
-
Blz. 341
Wat mag het kosten?
-
Blz. 342
Toelichting - Wat mag het kosten?
-
Blz. 343
10. Overhead
-
Blz. 344
10.1 Overhead
-
Blz. 345
Overhead
-
Blz. 346
Wat mag het kosten?
-
Blz. 347
10.2 Investeringen
-
Blz. 348
Investeringen
-
Blz. 349
Wat mag het kosten?
-
Blz. 350
Toelichting - Wat mag het kosten?
-
Blz. 351
11. Vennootschapsbelasting
-
Blz. 352
11.1 Vennootschapsbelasting
-
Blz. 353
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 354
Wat mag het kosten?
-
Blz. 355
Wat mag het kosten?
-
Blz. 356
12. Onvoorzien
-
Blz. 357
12.1 Onvoorzien
-
Blz. 358
Wat mag het kosten?
-
Blz. 359
Onvoorzien
-
Blz. 360
Wat mag het kosten?
-
Blz. 361
13. Mutaties in de reserves
-
Blz. 362
13.1 Mutaties in de reserves
-
Blz. 363
Wat mag het kosten?
-
Blz. 364
Wat mag het kosten?
-
Blz. 365
Algemeen
-
Blz. 366
Leeswijzer
-
Blz. 367
Leeswijzer
-
Blz. 368
Bestuurlijk voorwoord
-
Blz. 369
Voorwoord
-
Blz. 370
Begroting in één oogopslag
-
Blz. 371
Begroting in één oog opslag
-
Blz. 372
Financieel perspectief
-
Blz. 373
Begrotingssaldo
-
Blz. 374
Structureel begrotingssaldo
-
Blz. 375
Paragrafen
-
Blz. 376
1. Lokale heffingen
-
Blz. 377
Algemeen
-
Blz. 378
Geraamde opbrengsten
-
Blz. 379
Beleid ten aanzien van de lokale heffingen
-
Blz. 380
Overzicht op hoofdlijnen diverse heffingen
-
Blz. 381
Lokale lastendruk
-
Blz. 382
Kwijtscheldingsbeleid
-
Blz. 383
Actuele ontwikkelingen
-
Blz. 384
2. Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 385
1. Inleiding
-
Blz. 386
2. Weerstandscapaciteit
-
Blz. 387
3. Risico's
-
Blz. 388
4. Ratio weerstandsvermogen
-
Blz. 389
5. Financiële kengetallen
-
Blz. 390
3. Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 391
Algemeen
-
Blz. 392
Openbare ruimte
-
Blz. 393
Wegen
-
Blz. 394
Openbare verlichting
-
Blz. 395
Openbaar Groen en Spelen
-
Blz. 396
Gebouwen
-
Blz. 397
Riolering
-
Blz. 398
Civiele objecten
-
Blz. 399
4. Financiering
-
Blz. 400
Algemeen
-
Blz. 401
Treasuryfunctie
-
Blz. 402
Risicobeheer
-
Blz. 403
Kasgeldlimiet
-
Blz. 404
Renterisiconorm
-
Blz. 405
Schatkistbankieren
-
Blz. 406
5. Bedrijfsvoering
-
Blz. 407
Algemeen
-
Blz. 408
Personeel
-
Blz. 409
Dienstverlening en huisvesting
-
Blz. 410
Informatiebeveiliging en privacy
-
Blz. 411
Inkoop
-
Blz. 412
Interne controle
-
Blz. 413
ICT
-
Blz. 414
Informatiebeheer
-
Blz. 415
Financiën
-
Blz. 416
6. Verbonden partijen
-
Blz. 417
Algemeen
-
Blz. 418
Euregio Rijn-Waal
-
Blz. 419
Omgevingsdienst Brabant Noord (ODBN)
-
Blz. 420
Werkvoorzieningsschap Noordoost Brabant - bestuur
-
Blz. 421
Brabant Historisch Informatie Centrum (BHIC)
-
Blz. 422
GGD Hart voor Brabant
-
Blz. 423
Veiligheidsregio Brabant Noord (VRBN)
-
Blz. 424
Kleinschalig Collectief Vervoer Brabant Noordoost
-
Blz. 425
GR voor het toezicht op het openbaar onderwijs
-
Blz. 426
Regionaal Bureau Leerplicht en Voortijdig Schoolverlaten Brabant
-
Blz. 427
Regionale ambulancevoorziening Brabant Midden-West-Noord
-
Blz. 428
Zorg- en Veiligheidshuis Brabant Noordoost
-
Blz. 429
Bank Nederlandse gemeenten
-
Blz. 430
Brabant Water
-
Blz. 431
Agrifood Capital
-
Blz. 432
Regionaal bedrijvenpark Laarakker
-
Blz. 433
Enexis Holding N.V.
-
Blz. 434
7. Grondbeleid
-
Blz. 435
Algemeen
-
Blz. 436
Beleid
-
Blz. 437
Financiële positie
-
Blz. 438
Financiële begroting
-
Blz. 439
Overzicht van baten en lasten
-
Blz. 440
Overzicht van baten en lasten
-
Blz. 441
Uitgangspunten
-
Blz. 442
Incidentele baten en lasten
-
Blz. 443
Financiële positie
-
Blz. 444
Inleiding
-
Blz. 445
Geprognosticeerde balans
-
Blz. 446
EMU-saldo
-
Blz. 447
Investeringen
-
Blz. 448
Reserves en voorzieningen
-
Blz. 449
Taakveld 0.10 Mutaties reserves
-
Blz. 450
Taakveld 0.8 Overige baten en lasten
-
Blz. 451
Taakvelden per programma
-
Blz. 452
Taakvelden per programma
-
Blz. 453
Verdelingsprincipe taakvelden
-
Activiteiten
-
Overzicht
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap