De nadruk in het dienstverleningsconcept inclusief het uitvoeringsplan ligt op het doorontwikkelen van de dienstverlening. Het continu verbeteren van de kwaliteit van onze (digitale) dienstverlening vraagt om het continu meten op alle contactkanalen, producten en processen. De antwoorden uit de verschillende onderzoeken geven waardevolle inzichten in de aspecten waar de organisatie gewaardeerd wordt en waar klanten en/of medewerkers juist ruimte zien voor verbetering. Hiermee zetten we in op de doelstelling om situationeel op zoek te gaan waar dienstverlening nog beter kan en tegelijkertijd geeft het inzicht in hoe betrouwbaar, innovatief en wendbaar we zijn. Om de kernwaarden goed in te zetten en toe te (blijven) passen is het structureel investeren nodig in expertise en middelen. Daarnaast is de doorontwikkeling van de digitale dienstverlening en online communicatie van belang. In het vastgestelde uitvoeringsplan dienstverlening 2023-2024 staan de concrete acties.

Kwaliteit (toelichting)

Een van de activiteiten uit het Dienstverleningsplan 2023- 2024 is het uitvoeren van een tevredenheidsonderzoek. Dat is afgerond. Onze gemeente behaalde een score van 6,7 wat niet slecht is voor een gemeente die pas twee jaar bestaat. De inzichten die het tevredenheidsonderzoek opleverden, gebruiken we voor verdere verbetering van onze dienstverlening.

Tijd (toelichting)

Doorlopend uitvoering geven aan de planning zoals opgenomen in het uitvoeringsplan.