Sitemap

  1. Blz. 1 Begroting 2024
    1. Blz. 2 Programma’s
      1. Blz. 3 1. Bestuur, Dienstverlening en Veiligheid
        1. Blz. 4 Bestuur, Dienstverlening en Veiligheid
        2. Blz. 5 Wat mag het kosten?
        3. Blz. 6 1.1 Bestuur
          1. Blz. 7 Bestuur
          2. Blz. 8 Wat mag het kosten?
          3. Blz. 9 Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
          4. Blz. 10 Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
        4. Blz. 11 1.2 Burgerzaken
          1. Blz. 12 Burgerzaken
          2. Blz. 13 Wat mag het kosten?
          3. Blz. 14 Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
          4. Blz. 15 Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
        5. Blz. 16 1.3 Veiligheid
          1. Blz. 17 Veiligheid
          2. Blz. 18 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 19 Ondersteunende processen en dienstverlening Omgevingswet zijn op orde
              1. Blz. 20 We zorgen ervoor dat de ondersteunende processen tijdig zijn ingeregeld, zoals de administratie, het applicatiebeheer en de frontoffice Vergunning, Toezicht en Handhaving
            2. Blz. 21 Veiligheid
              1. Blz. 22 Aanpak van de gemeentelijk grensoverschrijdende overlastgevende criminaliteit
              2. Blz. 23 De ontwikkeling van een VeiligheidsInformatieKnooppunt
              3. Blz. 24 Hackshield (cybercrime)
              4. Blz. 25 Harmonisatie ambulant jongerenwerk (overlast/leefbaarheid)
            3. Blz. 26 We geven uitvoering aan de doelstellingen en prioriteiten uit de Uitvoerings- en handhavingsstrategie
              1. Blz. 27 We stellen jaarlijks een uitvoeringsprogramma op en voeren deze uit.
          3. Blz. 28 Wat mag het kosten?
          4. Blz. 29 Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
          5. Blz. 30 Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
        6. Blz. 31 1.4 Investeringen
          1. Blz. 32 Investeringen
        7. Blz. 33 1.5 Verbonden partijen
          1. Blz. 34 Brabant Historisch Informatie Centrum (BHIC)
          2. Blz. 35 Veiligheidsregio Brabant Noord (VRBN)
          3. Blz. 36 Zorg- en Veiligheidshuis Brabant Noordoost
          4. Blz. 37 Bank Nederlandse Gemeenten
          5. Blz. 38 Brabant Water
        8. Blz. 39 1.6 Beleidskaders
          1. Blz. 40 Regelgeving, beleidsstukken en verordeningen
        9. Blz. 41 1.7 Beleidsindicatoren
          1. Blz. 42 Openbare orde en veiligheid
          2. Blz. 43 Gemeentefinanciën
      2. Blz. 44 2. Openbare ruimte
        1. Blz. 45 Openbare ruimte
        2. Blz. 46 Wat mag het kosten?
        3. Blz. 47 2.1 Verkeer en vervoer
          1. Blz. 48 Verkeer en vervoer
          2. Blz. 49 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 50 Verkeersveiligheid
              1. Blz. 51 WIU proces (2.1)
              2. Blz. 52 Meekoppelkansen Dijkversterking CuRa 2025-2028
              3. Blz. 53 Investeringen in de Openbare Ruimte (2.1)
          3. Blz. 54 Wat mag het kosten?
          4. Blz. 55 Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
          5. Blz. 56 Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
        4. Blz. 57 2.2 Openbaar groen
          1. Blz. 58 Openbaar groen
          2. Blz. 59 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 60 De openbare ruimte is schoon, heel en veilig.
              1. Blz. 61 Bomenbeleid Land van Cuijk
              2. Blz. 62 Opstellen visie openbare ruimte
              3. Blz. 63 Investeringen in de Openbare Ruimte (2.2)
              4. Blz. 64 WIU proces (2.2)
            2. Blz. 65 Goed beheer en onderhoud van de kunstzinnige en religieuze objecten (in eigendom van de gemeente LvC) in de openbare ruimte.
              1. Blz. 66 Beheer areaal kunstzinnige en religieuze objecten
          3. Blz. 67 Wat mag het kosten?
          4. Blz. 68 Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
          5. Blz. 69 Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
        5. Blz. 70 2.3 Water
          1. Blz. 71 Water
          2. Blz. 72 Wat mag het kosten?
          3. Blz. 73 Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
          4. Blz. 74 Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
        6. Blz. 75 2.4 Investeringen
          1. Blz. 76 Investeringen
        7. Blz. 77 2.5 Beleidskaders
          1. Blz. 78 Regelgeving, beleidsstukken en verordeningen
        8. Blz. 79 2.6 Beleidsindicatoren
          1. Blz. 80 Mobiliteit
      3. Blz. 81 3. Economie, Recreatie en Toerisme
        1. Blz. 82 Economie, recreatie en toerisme
        2. Blz. 83 Wat mag het kosten?
        3. Blz. 84 3.1 Economie
          1. Blz. 85 Economie
          2. Blz. 86 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 87 Het realiseren van een toekomstbestendige economie met sterke samenwerkingsrelaties, met voor de korte termijn specifieke aandacht voor talentontwikkeling en arbeidsmarkt.
              1. Blz. 88 Uitvoeringsplannen Economische visie en Recreatieve en Toeristische visie
          3. Blz. 89 Wat mag het kosten?
          4. Blz. 90 Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
          5. Blz. 91 Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
        4. Blz. 92 3.2 Recreatie en toerisme
          1. Blz. 93 Recreatie en toerisme
          2. Blz. 94 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 95 Uitvoering geven aan het kermissenbeleid
              1. Blz. 96 Kermisbeleid
            2. Blz. 97 Uitvoering van het beleid Harmonisatie Platforms.
              1. Blz. 98 Promotie Land van Cuijk
          3. Blz. 99 Wat mag het kosten?
          4. Blz. 100 Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
          5. Blz. 101 Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
        5. Blz. 102 3.3. Bedrijfslocaties
          1. Blz. 103 Bedrijfslocaties
          2. Blz. 104 Wat mag het kosten?
          3. Blz. 105 Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
          4. Blz. 106 Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
        6. Blz. 107 3.5 Verbonden partijen
          1. Blz. 108 Euregio Rijn-Waal
          2. Blz. 109 Agrifood Capital
          3. Blz. 110 Regionaal bedrijvenpark Laarakker
          4. Blz. 111 Enexis Holding N.V.
        7. Blz. 112 3.6 Beleidskaders
          1. Blz. 113 Regelgeving, beleidsstukken en verordeningen
        8. Blz. 114 3.7 Beleidsindicatoren
          1. Blz. 115 Economie
      4. Blz. 116 4. Onderwijs
        1. Blz. 117 Onderwijs
        2. Blz. 118 Wat mag het kosten?
        3. Blz. 119 4.1. Onderwijsbeleid
          1. Blz. 120 Onderwijsbeleid
          2. Blz. 121 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 122 Kwalitatief goede en toekomstbestendige onderwijshuisvesting
              1. Blz. 123 Uitvoering geven aan het uitvoeringsprogramma van het integraal huisvestingsplan (IHP)
          3. Blz. 124 Wat mag het kosten?
          4. Blz. 125 Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
          5. Blz. 126 Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
        4. Blz. 127 4.2. Onderwijshuisvesting
          1. Blz. 128 Onderwijshuisvesting
          2. Blz. 129 Wat mag het kosten?
          3. Blz. 130 Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
          4. Blz. 131 Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
        5. Blz. 132 4.3 Investeringen
          1. Blz. 133 Investeringen
        6. Blz. 134 4.4 Verbonden partijen
          1. Blz. 135 GR voor het toezicht op het openbaar onderwijs
          2. Blz. 136 Regionaal Bureau Leerplicht en Voortijdig Schoolverlaten Brabant
        7. Blz. 137 4.5 Beleidskaders
          1. Blz. 138 Regelgeving, beleidsstukken en verordeningen
        8. Blz. 139 4.6 Beleidsindicatoren
          1. Blz. 140 Onderwijs
      5. Blz. 141 5. Sport en Cultuur
        1. Blz. 142 Sport en cultuur
        2. Blz. 143 Wat mag het kosten?
        3. Blz. 144 5.1 Sport
          1. Blz. 145 Sport
          2. Blz. 146 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 147 De gemeente Land van Cuijk wil zorgen voor vitale inwoners en vitale gemeenschappen. Sport en bewegen zorgt voor positieve gezondheid.
              1. Blz. 148 Opstellen van een sportnota
            2. Blz. 149 Toekomstbestendige accommodaties
              1. Blz. 150 Een toekomstbestendige accommodatie voor zwemmen en binnensport in de kern Cuijk, conform de kaders van het accommodatiebeleid.
              2. Blz. 151 De Kwel
          3. Blz. 152 Wat mag het kosten?
          4. Blz. 153 Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
          5. Blz. 154 Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
        4. Blz. 155 5.2 Cultuur
          1. Blz. 156 Cultuur
          2. Blz. 157 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 158 Toegankelijk houden en maken van ons cultuuraanbod en realisatie van het kunstencentrum als basisvoorziening conform de cultuurvisie 2023-2030 en uitvoering geven aan het bij de cultuurvisie 2023-2030 opgenomen uitvoeringsprogramma.
              1. Blz. 159 Uitvoering geven aan de cultuurnota.
          3. Blz. 160 Wat mag het kosten?
          4. Blz. 161 Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
          5. Blz. 162 Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
        5. Blz. 163 5.3 Investeringen
          1. Blz. 164 Investeringen
        6. Blz. 165 5.4 Beleidskaders
          1. Blz. 166 Regelgeving, beleidsstukken en verordeningen
        7. Blz. 167 5.5 Beleidsindicatoren
          1. Blz. 168 Sport en cultuur
      6. Blz. 169 6. Sociaal domein
        1. Blz. 170 Sociaal domein
        2. Blz. 171 Wat mag het kosten?
        3. Blz. 172 6.1 Leefbaarheid
          1. Blz. 173 Leefbaarheid
          2. Blz. 174 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 175 Sterke Basis voor Volwassenen
              1. Blz. 176 Van genezen naar voorkomen
              2. Blz. 177 Fysiek gezonde leefstijl stimuleren
              3. Blz. 178 Goede zorg bieden
            2. Blz. 179 Toekomstbestendige accommodaties
              1. Blz. 180 Realisatie van een wijkaccommodatie voor Grave West conform de kaders van het accommodatiebeleid.
              2. Blz. 181 Realisatie van een multifunctionele accommodatie voor de gemeenschap van Holthees en Smakt conform de kaders van het accommodatiebeleid.
              3. Blz. 182 Uitbreiding en verduurzaming van de bestaande MFC De Agaath met een serre gericht op een ruimte voor senioren.
          3. Blz. 183 Wat mag het kosten?
          4. Blz. 184 Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
          5. Blz. 185 Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
        4. Blz. 186 6.2 Inkomensvoorziening
          1. Blz. 187 Inkomensvoorziening
          2. Blz. 188 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 189 Bestaanszekerheid: onze inwoners zijn economisch zelfstandig
              1. Blz. 190 Begeleiding naar werk
              2. Blz. 191 Bestaanszekerheid
          3. Blz. 192 Wat mag het kosten?
          4. Blz. 193 Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
          5. Blz. 194 Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
        5. Blz. 195 6.3 Werk en activering
          1. Blz. 196 Werk en activering
          2. Blz. 197 Wat mag het kosten?
          3. Blz. 198 Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
          4. Blz. 199 Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
        6. Blz. 200 6.4 Jeugd
          1. Blz. 201 Jeugd
          2. Blz. 202 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 203 Kansrijk opgroeien in het Land van Cuijk: een sterke basis voor de jeugd
              1. Blz. 204 Welzijn- en zorgstructuur: contextgericht, efficient en integraal samenwerken
              2. Blz. 205 Educatie: stimuleren van de groei van (gelijke) kansen en talent
              3. Blz. 206 Talentontwikkeling en opgroeiklimaat
              4. Blz. 207 Preventief aanbod: laagdrempelige ondersteuning en problemen voorkomen
              5. Blz. 208 Specialistische jeugdhulp: deskundige, efficiente en kwalitatieve jeugdhulp
              6. Blz. 209 Veilig opgroeien: faciliteren van een veilige opgroeiomgeving
          3. Blz. 210 Wat mag het kosten?
          4. Blz. 211 Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
          5. Blz. 212 Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
        7. Blz. 213 6.5 Maatschappelijke ondersteuning
          1. Blz. 214 Maatschappelijke ondersteuning
          2. Blz. 215 Wat mag het kosten?
          3. Blz. 216 Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
          4. Blz. 217 Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
        8. Blz. 218 6.6. Gezondheidszorg
          1. Blz. 219 Gezondheidszorg
          2. Blz. 220 Wat mag het kosten?
          3. Blz. 221 Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
          4. Blz. 222 Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
        9. Blz. 223 6.7 Investeringen
          1. Blz. 224 Investeringen
        10. Blz. 225 6.8 Verbonden partijen
          1. Blz. 226 Werkvoorzieningsschap Noordoost Brabant - bestuur
          2. Blz. 227 GGD Hart voor Brabant
          3. Blz. 228 Kleinschalig Collectief Vervoer Brabant Noordoost
          4. Blz. 229 Regionale ambulancevoorziening Brabant Midden-West-Noord
        11. Blz. 230 6.9 Beleidskaders
          1. Blz. 231 Regelgeving, beleidsstukken en verordeningen
        12. Blz. 232 6.10 Beleidsindicatoren
          1. Blz. 233 Werk en inkomen
          2. Blz. 234 Jeugd en jeugdhulpverlening
          3. Blz. 235 Gezondheid
      7. Blz. 236 7. Milieu
        1. Blz. 237 Milieu
        2. Blz. 238 Wat mag het kosten?
        3. Blz. 239 7.1 Riolering
          1. Blz. 240 Riolering
          2. Blz. 241 Wat mag het kosten?
          3. Blz. 242 Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
          4. Blz. 243 Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
        4. Blz. 244 7.2 Afval
          1. Blz. 245 Afval
          2. Blz. 246 Wat mag het kosten?
          3. Blz. 247 Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
          4. Blz. 248 Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
        5. Blz. 249 7.3 Milieubeheer
          1. Blz. 250 Milieubeheer
          2. Blz. 251 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 252 A) Het voor de doelsoorten in stand houden en door ontwikkelen van de Ecologische Verbindingszones.
              1. Blz. 253 Beheer EVZ
              2. Blz. 254 Verborgen Raamvallei
              3. Blz. 255 Natuurontwikkeling
              4. Blz. 256 Subsidies, bijdragen en abonnementen
            2. Blz. 257 A) In 2028 de hernieuwde UNESCO Status continueren
              1. Blz. 258 UNESCO Perspectief
            3. Blz. 259 A) Opstarten uitbreiding meetnetwerk Land van Cuijk 2. Subsidie voor verwijdering houtstookinstallatie of de aanschaf van filters
              1. Blz. 260 Schone luchtakkoord
            4. Blz. 261 A) Samen werken we naar een klimaatbestendig Land van Cuijk door klimaatadaptief denken en handelen in alle praktische en beleidsmatige keuzes bij de inrichting van Land van Cuijk.
              1. Blz. 262 Klimaatadaptatie
            5. Blz. 263 B) Faciliteren en stimuleren van duurzame en gezonde mobiliteit en bereikbaarheid van dorpen en voorzieningen.
              1. Blz. 264 Modelshift en Fietsagenda
              2. Blz. 265 Meer ruimte voor gezonde en aantrekkelijke leef- en woonomgeving
              3. Blz. 266 Bereikbaarheid dorpen en voorzieningen
              4. Blz. 267 Aanpassen Stoofbrug Grave
          3. Blz. 268 Wat mag het kosten?
          4. Blz. 269 Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
          5. Blz. 270 Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
        6. Blz. 271 7.4 Investeringen
          1. Blz. 272 Investeringen
        7. Blz. 273 7.5 Verbonden partijen
          1. Blz. 274 Omgevingsdienst Brabant Noord (ODBN)
        8. Blz. 275 7.6 Beleidskaders
          1. Blz. 276 Regelgeving, beleidsstukken en verordeningen
        9. Blz. 277 7.7 Beleidsindicatoren
          1. Blz. 278 Energietransitie
          2. Blz. 279 Duurzame leefomgeving
      8. Blz. 280 8. Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing
        1. Blz. 281 Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing
        2. Blz. 282 Wat mag het kosten?
        3. Blz. 283 8.1 Ruimtelijke ordening
          1. Blz. 284 Ruimtelijke ordening
          2. Blz. 285 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 286 Opgave Werken aan een vitaal landelijk gebied
              1. Blz. 287 Transitie van het landelijk gebied
            2. Blz. 288 Transitie Landbouw
              1. Blz. 289 Ambities en uitvoeringskracht van de gemeente bepalen en hier vervolgens invulling aan geven.
          3. Blz. 290 Wat mag het kosten?
          4. Blz. 291 Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
          5. Blz. 292 Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
        4. Blz. 293 8.2 Bouwen en wonen
          1. Blz. 294 Bouwen en wonen
          2. Blz. 295 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 296 Eigendommen verduurzamen
              1. Blz. 297 Verduurzamen gemeentelijk vastgoed bouwkundig
              2. Blz. 298 Verduurzamen gemeentelijk vastgoed installaties
            2. Blz. 299 Goed onderhouden van het gemeentelijk (maatschappelijk) vastgoed. Enerzijds om maatschappelijke meerwaarde te creëren (tevreden gebuikers en huurders), anderzijds om kapitaalvernietiging te voorkomen en om duurzaam te kunnen investeren in de toekomst
              1. Blz. 300 Beheerplan Vastgoed
            3. Blz. 301 Vitale woningmarkt en kansen voor iedereen
              1. Blz. 302 Vitale woningmarkt en kansen voor iedereen!
          3. Blz. 303 Wat mag het kosten?
          4. Blz. 304 Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
          5. Blz. 305 Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
        5. Blz. 306 8.3 Investeringen
          1. Blz. 307 Investeringen
        6. Blz. 308 8.4 Beleidskaders
          1. Blz. 309 Regelgeving, beleidsstukken en verordeningen
        7. Blz. 310 8.5 Beleidsindicatoren
          1. Blz. 311 Bouwen en wonen
      9. Blz. 312 9. Algemene dekkingsmiddelen
        1. Blz. 313 Algemene dekkingsmiddelen
        2. Blz. 314 Wat mag het kosten?
        3. Blz. 315 9.1 Algemene uitkering
          1. Blz. 316 Algemene uitkering
          2. Blz. 317 Wat mag het kosten?
          3. Blz. 318 Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
          4. Blz. 319 Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
        4. Blz. 320 9.2 Lokale heffingen
          1. Blz. 321 Lokale heffingen
          2. Blz. 322 Wat mag het kosten?
          3. Blz. 323 Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
          4. Blz. 324 Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
        5. Blz. 325 9.3 Overige baten en lasten
          1. Blz. 326 Overige baten en lasten
          2. Blz. 327 Wat mag het kosten?
          3. Blz. 328 Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
          4. Blz. 329 Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
        6. Blz. 330 9.4 Treasury
          1. Blz. 331 Treasury
          2. Blz. 332 Wat mag het kosten?
          3. Blz. 333 Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
          4. Blz. 334 Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
        7. Blz. 335 9.5 Investeringen
          1. Blz. 336 Investeringen
      10. Blz. 337 10. Overhead
        1. Blz. 338 10.1 Overhead
          1. Blz. 339 Overhead
          2. Blz. 340 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 341 Een oplossing die voldoet aan de huidige eisen en wensen van de gebruikers (intern en extern) voor telefonische dienstverlening. Een oplossing die efficiënt en betrouwbaar functioneert om de gewenste communicatie te vergemakkelijken.
              1. Blz. 342 Telefooncentrale
          3. Blz. 343 Wat mag het kosten?
          4. Blz. 344 Toelichting overhead
          5. Blz. 345 Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
          6. Blz. 346 Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
        2. Blz. 347 10.2 Investeringen
          1. Blz. 348 Investeringen
      11. Blz. 349 11. Vennootschapsbelasting
        1. Blz. 350 11.1 Vennootschapsbelasting
          1. Blz. 351 Vennootschapsbelasting
          2. Blz. 352 Wat mag het kosten?
          3. Blz. 353 Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
          4. Blz. 354 Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
      12. Blz. 355 12. Onvoorzien
        1. Blz. 356 12.1 Onvoorzien
          1. Blz. 357 Onvoorzien
          2. Blz. 358 Wat mag het kosten?
          3. Blz. 359 Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
          4. Blz. 360 Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
    2. Blz. 361 Algemeen
      1. Blz. 362 Leeswijzer
        1. Blz. 363 Leeswijzer
      2. Blz. 364 Bestuurlijk voorwoord
        1. Blz. 365 Voorwoord
      3. Blz. 366 Begroting in één oogopslag
        1. Blz. 367 Begroting in één oogopslag
      4. Blz. 368 Financieel perspectief
        1. Blz. 369 Begrotingssaldo
        2. Blz. 370 Saldo naar saldo
    3. Blz. 371 Paragrafen
      1. Blz. 372 1. Lokale heffingen
        1. Blz. 373 Algemeen
        2. Blz. 374 Geraamde opbrengsten
        3. Blz. 375 Beleid ten aanzien van de lokale heffingen
        4. Blz. 376 Overzicht op hoofdlijnen diverse heffingen
        5. Blz. 377 Lokale lastendruk
        6. Blz. 378 Kwijtscheldingsbeleid
        7. Blz. 379 Actuele ontwikkelingen
      2. Blz. 380 2. Weerstandsvermogen en risicobeheersing
        1. Blz. 381 1. Inleiding
        2. Blz. 382 2. Beschikbare weerstandscapaciteit
        3. Blz. 383 3. Benodigde weerstandscapaciteit
        4. Blz. 384 4. Ratio weerstandsvermogen
        5. Blz. 385 5. Financiële kengetallen
      3. Blz. 386 3. Onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 387 Algemeen
        2. Blz. 388 Openbare ruimte
        3. Blz. 389 Wegen
        4. Blz. 390 Openbare verlichting
        5. Blz. 391 Groen
        6. Blz. 392 Bomen
        7. Blz. 393 Bos- en natuurterreinen
        8. Blz. 394 Speelvoorzieningen
        9. Blz. 395 Riolering
        10. Blz. 396 Gebouwen
        11. Blz. 397 Civiele objecten
      4. Blz. 398 4. Financiering
        1. Blz. 399 Algemeen
        2. Blz. 400 Treasuryfunctie
        3. Blz. 401 Risicobeheer
        4. Blz. 402 Kasgeldlimiet
        5. Blz. 403 Renterisiconorm
        6. Blz. 404 Schatkistbankieren
        7. Blz. 405 Financiering
        8. Blz. 406 Rentetoerekening
      5. Blz. 407 5. Bedrijfsvoering
        1. Blz. 408 Algemeen
        2. Blz. 409 Personeel
        3. Blz. 410 Dienstverlening en huisvesting
        4. Blz. 411 Informatiebeveiliging en privacy
        5. Blz. 412 Inkoop
        6. Blz. 413 Interne controle
        7. Blz. 414 ICT
        8. Blz. 415 Informatiebeheer
        9. Blz. 416 Financiën
      6. Blz. 417 6. Verbonden partijen
        1. Blz. 418 Algemeen
        2. Blz. 419 Euregio Rijn-Waal
        3. Blz. 420 Omgevingsdienst Brabant Noord (ODBN)
        4. Blz. 421 Werkvoorzieningsschap Noordoost Brabant - bestuur
        5. Blz. 422 Brabant Historisch Informatie Centrum (BHIC)
        6. Blz. 423 GGD Hart voor Brabant
        7. Blz. 424 Veiligheidsregio Brabant Noord (VRBN)
        8. Blz. 425 Kleinschalig Collectief Vervoer Brabant Noordoost
        9. Blz. 426 GR voor het toezicht op het openbaar onderwijs
        10. Blz. 427 Regionaal Bureau Leerplicht en Voortijdig Schoolverlaten Brabant
        11. Blz. 428 Regionale ambulancevoorziening Brabant Midden-West-Noord
        12. Blz. 429 Zorg- en Veiligheidshuis Brabant Noordoost
        13. Blz. 430 Bank Nederlandse gemeenten
        14. Blz. 431 Regio Noord-Oost Brabant
        15. Blz. 432 Brabant Water
        16. Blz. 433 Agrifood Capital
        17. Blz. 434 Regionaal bedrijvenpark Laarakker
        18. Blz. 435 Enexis Holding N.V.
        19. Blz. 436 Publiek Belang Electriciteitsproductie BV
        20. Blz. 437 CSV Amsterdam BV
      7. Blz. 438 7. Grondbeleid
        1. Blz. 439 Algemeen
        2. Blz. 440 Beleid
        3. Blz. 441 Financiële positie
      8. Blz. 442 8. Openbaarheidsparagraaf Wet open overheid (Woo)
        1. Blz. 443 Woo
    4. Blz. 444 Financiële begroting
      1. Blz. 445 Overzicht van baten en lasten
        1. Blz. 446 Artikel 17 BBV
        2. Blz. 447 Uitgangspunten
        3. Blz. 448 Incidentele baten en lasten
      2. Blz. 449 Financiële positie
        1. Blz. 450 Inleiding
        2. Blz. 451 Geprognosticeerde balans
        3. Blz. 452 EMU-saldo
        4. Blz. 453 Investeringen
        5. Blz. 454 Toevoegingen en onttrekkingen aan reserves per programma
      3. Blz. 455 Taakvelden per programma
        1. Blz. 456 Taakvelden per programma
        2. Blz. 457 Verdelingsprincipe taakvelden
    5. Activiteiten
    6. Zoeken
    7. Publicatie bijlagen
    8. Contact
    9. PrivacyStatement
    10. Sitemap