-
Blz. 1
Begroting 2024
-
Blz. 2
Programma’s
-
Blz. 3
1. Bestuur, Dienstverlening en Veiligheid
-
Blz. 4
Bestuur, Dienstverlening en Veiligheid
-
Blz. 5
Wat mag het kosten?
-
Blz. 6
1.1 Bestuur
-
Blz. 7
Bestuur
-
Blz. 8
Wat mag het kosten?
-
Blz. 9
Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
-
Blz. 10
Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
-
Blz. 11
1.2 Burgerzaken
-
Blz. 12
Burgerzaken
-
Blz. 13
Wat mag het kosten?
-
Blz. 14
Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
-
Blz. 15
Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
-
Blz. 16
1.3 Veiligheid
-
Blz. 17
Veiligheid
-
Blz. 18
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 19
Ondersteunende processen en dienstverlening Omgevingswet zijn op orde
-
Blz. 20
We zorgen ervoor dat de ondersteunende processen tijdig zijn ingeregeld, zoals de administratie, het applicatiebeheer en de frontoffice Vergunning, Toezicht en Handhaving
-
Blz. 21
Veiligheid
-
Blz. 22
Aanpak van de gemeentelijk grensoverschrijdende overlastgevende criminaliteit
-
Blz. 23
De ontwikkeling van een VeiligheidsInformatieKnooppunt
-
Blz. 24
Hackshield (cybercrime)
-
Blz. 25
Harmonisatie ambulant jongerenwerk (overlast/leefbaarheid)
-
Blz. 26
We geven uitvoering aan de doelstellingen en prioriteiten uit de Uitvoerings- en handhavingsstrategie
-
Blz. 27
We stellen jaarlijks een uitvoeringsprogramma op en voeren deze uit.
-
Blz. 28
Wat mag het kosten?
-
Blz. 29
Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
-
Blz. 30
Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
-
Blz. 31
1.4 Investeringen
-
Blz. 32
Investeringen
-
Blz. 33
1.5 Verbonden partijen
-
Blz. 34
Brabant Historisch Informatie Centrum (BHIC)
-
Blz. 35
Veiligheidsregio Brabant Noord (VRBN)
-
Blz. 36
Zorg- en Veiligheidshuis Brabant Noordoost
-
Blz. 37
Bank Nederlandse Gemeenten
-
Blz. 38
Brabant Water
-
Blz. 39
1.6 Beleidskaders
-
Blz. 40
Regelgeving, beleidsstukken en verordeningen
-
Blz. 41
1.7 Beleidsindicatoren
-
Blz. 42
Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 43
Gemeentefinanciën
-
Blz. 44
2. Openbare ruimte
-
Blz. 45
Openbare ruimte
-
Blz. 46
Wat mag het kosten?
-
Blz. 47
2.1 Verkeer en vervoer
-
Blz. 48
Verkeer en vervoer
-
Blz. 49
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 50
Verkeersveiligheid
-
Blz. 51
WIU proces (2.1)
-
Blz. 52
Meekoppelkansen Dijkversterking CuRa 2025-2028
-
Blz. 53
Investeringen in de Openbare Ruimte (2.1)
-
Blz. 54
Wat mag het kosten?
-
Blz. 55
Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
-
Blz. 56
Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
-
Blz. 57
2.2 Openbaar groen
-
Blz. 58
Openbaar groen
-
Blz. 59
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 60
De openbare ruimte is schoon, heel en veilig.
-
Blz. 61
Bomenbeleid Land van Cuijk
-
Blz. 62
Opstellen visie openbare ruimte
-
Blz. 63
Investeringen in de Openbare Ruimte (2.2)
-
Blz. 64
WIU proces (2.2)
-
Blz. 65
Goed beheer en onderhoud van de kunstzinnige en religieuze objecten (in eigendom van de gemeente LvC) in de openbare ruimte.
-
Blz. 66
Beheer areaal kunstzinnige en religieuze objecten
-
Blz. 67
Wat mag het kosten?
-
Blz. 68
Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
-
Blz. 69
Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
-
Blz. 70
2.3 Water
-
Blz. 71
Water
-
Blz. 72
Wat mag het kosten?
-
Blz. 73
Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
-
Blz. 74
Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
-
Blz. 75
2.4 Investeringen
-
Blz. 76
Investeringen
-
Blz. 77
2.5 Beleidskaders
-
Blz. 78
Regelgeving, beleidsstukken en verordeningen
-
Blz. 79
2.6 Beleidsindicatoren
-
Blz. 80
Mobiliteit
-
Blz. 81
3. Economie, Recreatie en Toerisme
-
Blz. 82
Economie, recreatie en toerisme
-
Blz. 83
Wat mag het kosten?
-
Blz. 84
3.1 Economie
-
Blz. 85
Economie
-
Blz. 86
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 87
Het realiseren van een toekomstbestendige economie met sterke samenwerkingsrelaties, met voor de korte termijn specifieke aandacht voor talentontwikkeling en arbeidsmarkt.
-
Blz. 88
Uitvoeringsplannen Economische visie en Recreatieve en Toeristische visie
-
Blz. 89
Wat mag het kosten?
-
Blz. 90
Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
-
Blz. 91
Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
-
Blz. 92
3.2 Recreatie en toerisme
-
Blz. 93
Recreatie en toerisme
-
Blz. 94
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 95
Uitvoering geven aan het kermissenbeleid
-
Blz. 96
Kermisbeleid
-
Blz. 97
Uitvoering van het beleid Harmonisatie Platforms.
-
Blz. 98
Promotie Land van Cuijk
-
Blz. 99
Wat mag het kosten?
-
Blz. 100
Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
-
Blz. 101
Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
-
Blz. 102
3.3. Bedrijfslocaties
-
Blz. 103
Bedrijfslocaties
-
Blz. 104
Wat mag het kosten?
-
Blz. 105
Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
-
Blz. 106
Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
-
Blz. 107
3.5 Verbonden partijen
-
Blz. 108
Euregio Rijn-Waal
-
Blz. 109
Agrifood Capital
-
Blz. 110
Regionaal bedrijvenpark Laarakker
-
Blz. 111
Enexis Holding N.V.
-
Blz. 112
3.6 Beleidskaders
-
Blz. 113
Regelgeving, beleidsstukken en verordeningen
-
Blz. 114
3.7 Beleidsindicatoren
-
Blz. 115
Economie
-
Blz. 116
4. Onderwijs
-
Blz. 117
Onderwijs
-
Blz. 118
Wat mag het kosten?
-
Blz. 119
4.1. Onderwijsbeleid
-
Blz. 120
Onderwijsbeleid
-
Blz. 121
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 122
Kwalitatief goede en toekomstbestendige onderwijshuisvesting
-
Blz. 123
Uitvoering geven aan het uitvoeringsprogramma van het integraal huisvestingsplan (IHP)
-
Blz. 124
Wat mag het kosten?
-
Blz. 125
Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
-
Blz. 126
Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
-
Blz. 127
4.2. Onderwijshuisvesting
-
Blz. 128
Onderwijshuisvesting
-
Blz. 129
Wat mag het kosten?
-
Blz. 130
Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
-
Blz. 131
Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
-
Blz. 132
4.3 Investeringen
-
Blz. 133
Investeringen
-
Blz. 134
4.4 Verbonden partijen
-
Blz. 135
GR voor het toezicht op het openbaar onderwijs
-
Blz. 136
Regionaal Bureau Leerplicht en Voortijdig Schoolverlaten Brabant
-
Blz. 137
4.5 Beleidskaders
-
Blz. 138
Regelgeving, beleidsstukken en verordeningen
-
Blz. 139
4.6 Beleidsindicatoren
-
Blz. 140
Onderwijs
-
Blz. 141
5. Sport en Cultuur
-
Blz. 142
Sport en cultuur
-
Blz. 143
Wat mag het kosten?
-
Blz. 144
5.1 Sport
-
Blz. 145
Sport
-
Blz. 146
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 147
De gemeente Land van Cuijk wil zorgen voor vitale inwoners en vitale gemeenschappen. Sport en bewegen zorgt voor positieve gezondheid.
-
Blz. 148
Opstellen van een sportnota
-
Blz. 149
Toekomstbestendige accommodaties
-
Blz. 150
Een toekomstbestendige accommodatie voor zwemmen en binnensport in de kern Cuijk, conform de kaders van het accommodatiebeleid.
-
Blz. 151
De Kwel
-
Blz. 152
Wat mag het kosten?
-
Blz. 153
Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
-
Blz. 154
Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
-
Blz. 155
5.2 Cultuur
-
Blz. 156
Cultuur
-
Blz. 157
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 158
Toegankelijk houden en maken van ons cultuuraanbod en realisatie van het kunstencentrum als basisvoorziening conform de cultuurvisie 2023-2030 en uitvoering geven aan het bij de cultuurvisie 2023-2030 opgenomen uitvoeringsprogramma.
-
Blz. 159
Uitvoering geven aan de cultuurnota.
-
Blz. 160
Wat mag het kosten?
-
Blz. 161
Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
-
Blz. 162
Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
-
Blz. 163
5.3 Investeringen
-
Blz. 164
Investeringen
-
Blz. 165
5.4 Beleidskaders
-
Blz. 166
Regelgeving, beleidsstukken en verordeningen
-
Blz. 167
5.5 Beleidsindicatoren
-
Blz. 168
Sport en cultuur
-
Blz. 169
6. Sociaal domein
-
Blz. 170
Sociaal domein
-
Blz. 171
Wat mag het kosten?
-
Blz. 172
6.1 Leefbaarheid
-
Blz. 173
Leefbaarheid
-
Blz. 174
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 175
Sterke Basis voor Volwassenen
-
Blz. 176
Van genezen naar voorkomen
-
Blz. 177
Fysiek gezonde leefstijl stimuleren
-
Blz. 178
Goede zorg bieden
-
Blz. 179
Toekomstbestendige accommodaties
-
Blz. 180
Realisatie van een wijkaccommodatie voor Grave West conform de kaders van het accommodatiebeleid.
-
Blz. 181
Realisatie van een multifunctionele accommodatie voor de gemeenschap van Holthees en Smakt conform de kaders van het accommodatiebeleid.
-
Blz. 182
Uitbreiding en verduurzaming van de bestaande MFC De Agaath met een serre gericht op een ruimte voor senioren.
-
Blz. 183
Wat mag het kosten?
-
Blz. 184
Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
-
Blz. 185
Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
-
Blz. 186
6.2 Inkomensvoorziening
-
Blz. 187
Inkomensvoorziening
-
Blz. 188
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 189
Bestaanszekerheid: onze inwoners zijn economisch zelfstandig
-
Blz. 190
Begeleiding naar werk
-
Blz. 191
Bestaanszekerheid
-
Blz. 192
Wat mag het kosten?
-
Blz. 193
Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
-
Blz. 194
Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
-
Blz. 195
6.3 Werk en activering
-
Blz. 196
Werk en activering
-
Blz. 197
Wat mag het kosten?
-
Blz. 198
Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
-
Blz. 199
Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
-
Blz. 200
6.4 Jeugd
-
Blz. 201
Jeugd
-
Blz. 202
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 203
Kansrijk opgroeien in het Land van Cuijk: een sterke basis voor de jeugd
-
Blz. 204
Welzijn- en zorgstructuur: contextgericht, efficient en integraal samenwerken
-
Blz. 205
Educatie: stimuleren van de groei van (gelijke) kansen en talent
-
Blz. 206
Talentontwikkeling en opgroeiklimaat
-
Blz. 207
Preventief aanbod: laagdrempelige ondersteuning en problemen voorkomen
-
Blz. 208
Specialistische jeugdhulp: deskundige, efficiente en kwalitatieve jeugdhulp
-
Blz. 209
Veilig opgroeien: faciliteren van een veilige opgroeiomgeving
-
Blz. 210
Wat mag het kosten?
-
Blz. 211
Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
-
Blz. 212
Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
-
Blz. 213
6.5 Maatschappelijke ondersteuning
-
Blz. 214
Maatschappelijke ondersteuning
-
Blz. 215
Wat mag het kosten?
-
Blz. 216
Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
-
Blz. 217
Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
-
Blz. 218
6.6. Gezondheidszorg
-
Blz. 219
Gezondheidszorg
-
Blz. 220
Wat mag het kosten?
-
Blz. 221
Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
-
Blz. 222
Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
-
Blz. 223
6.7 Investeringen
-
Blz. 224
Investeringen
-
Blz. 225
6.8 Verbonden partijen
-
Blz. 226
Werkvoorzieningsschap Noordoost Brabant - bestuur
-
Blz. 227
GGD Hart voor Brabant
-
Blz. 228
Kleinschalig Collectief Vervoer Brabant Noordoost
-
Blz. 229
Regionale ambulancevoorziening Brabant Midden-West-Noord
-
Blz. 230
6.9 Beleidskaders
-
Blz. 231
Regelgeving, beleidsstukken en verordeningen
-
Blz. 232
6.10 Beleidsindicatoren
-
Blz. 233
Werk en inkomen
-
Blz. 234
Jeugd en jeugdhulpverlening
-
Blz. 235
Gezondheid
-
Blz. 236
7. Milieu
-
Blz. 237
Milieu
-
Blz. 238
Wat mag het kosten?
-
Blz. 239
7.1 Riolering
-
Blz. 240
Riolering
-
Blz. 241
Wat mag het kosten?
-
Blz. 242
Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
-
Blz. 243
Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
-
Blz. 244
7.2 Afval
-
Blz. 245
Afval
-
Blz. 246
Wat mag het kosten?
-
Blz. 247
Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
-
Blz. 248
Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
-
Blz. 249
7.3 Milieubeheer
-
Blz. 250
Milieubeheer
-
Blz. 251
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 252
A) Het voor de doelsoorten in stand houden en door ontwikkelen van de Ecologische Verbindingszones.
-
Blz. 253
Beheer EVZ
-
Blz. 254
Verborgen Raamvallei
-
Blz. 255
Natuurontwikkeling
-
Blz. 256
Subsidies, bijdragen en abonnementen
-
Blz. 257
A) In 2028 de hernieuwde UNESCO Status continueren
-
Blz. 258
UNESCO Perspectief
-
Blz. 259
A) Opstarten uitbreiding meetnetwerk Land van Cuijk 2. Subsidie voor verwijdering houtstookinstallatie of de aanschaf van filters
-
Blz. 260
Schone luchtakkoord
-
Blz. 261
A) Samen werken we naar een klimaatbestendig Land van Cuijk door klimaatadaptief denken en handelen in alle praktische en beleidsmatige keuzes bij de inrichting van Land van Cuijk.
-
Blz. 262
Klimaatadaptatie
-
Blz. 263
B) Faciliteren en stimuleren van duurzame en gezonde mobiliteit en bereikbaarheid van dorpen en voorzieningen.
-
Blz. 264
Modelshift en Fietsagenda
-
Blz. 265
Meer ruimte voor gezonde en aantrekkelijke leef- en woonomgeving
-
Blz. 266
Bereikbaarheid dorpen en voorzieningen
-
Blz. 267
Aanpassen Stoofbrug Grave
-
Blz. 268
Wat mag het kosten?
-
Blz. 269
Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
-
Blz. 270
Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
-
Blz. 271
7.4 Investeringen
-
Blz. 272
Investeringen
-
Blz. 273
7.5 Verbonden partijen
-
Blz. 274
Omgevingsdienst Brabant Noord (ODBN)
-
Blz. 275
7.6 Beleidskaders
-
Blz. 276
Regelgeving, beleidsstukken en verordeningen
-
Blz. 277
7.7 Beleidsindicatoren
-
Blz. 278
Energietransitie
-
Blz. 279
Duurzame leefomgeving
-
Blz. 280
8. Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing
-
Blz. 281
Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing
-
Blz. 282
Wat mag het kosten?
-
Blz. 283
8.1 Ruimtelijke ordening
-
Blz. 284
Ruimtelijke ordening
-
Blz. 285
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 286
Opgave Werken aan een vitaal landelijk gebied
-
Blz. 287
Transitie van het landelijk gebied
-
Blz. 288
Transitie Landbouw
-
Blz. 289
Ambities en uitvoeringskracht van de gemeente bepalen en hier vervolgens invulling aan geven.
-
Blz. 290
Wat mag het kosten?
-
Blz. 291
Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
-
Blz. 292
Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
-
Blz. 293
8.2 Bouwen en wonen
-
Blz. 294
Bouwen en wonen
-
Blz. 295
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 296
Eigendommen verduurzamen
-
Blz. 297
Verduurzamen gemeentelijk vastgoed bouwkundig
-
Blz. 298
Verduurzamen gemeentelijk vastgoed installaties
-
Blz. 299
Goed onderhouden van het gemeentelijk (maatschappelijk) vastgoed. Enerzijds om maatschappelijke meerwaarde te creëren (tevreden gebuikers en huurders), anderzijds om kapitaalvernietiging te voorkomen en om duurzaam te kunnen investeren in de toekomst
-
Blz. 300
Beheerplan Vastgoed
-
Blz. 301
Vitale woningmarkt en kansen voor iedereen
-
Blz. 302
Vitale woningmarkt en kansen voor iedereen!
-
Blz. 303
Wat mag het kosten?
-
Blz. 304
Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
-
Blz. 305
Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
-
Blz. 306
8.3 Investeringen
-
Blz. 307
Investeringen
-
Blz. 308
8.4 Beleidskaders
-
Blz. 309
Regelgeving, beleidsstukken en verordeningen
-
Blz. 310
8.5 Beleidsindicatoren
-
Blz. 311
Bouwen en wonen
-
Blz. 312
9. Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 313
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 314
Wat mag het kosten?
-
Blz. 315
9.1 Algemene uitkering
-
Blz. 316
Algemene uitkering
-
Blz. 317
Wat mag het kosten?
-
Blz. 318
Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
-
Blz. 319
Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
-
Blz. 320
9.2 Lokale heffingen
-
Blz. 321
Lokale heffingen
-
Blz. 322
Wat mag het kosten?
-
Blz. 323
Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
-
Blz. 324
Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
-
Blz. 325
9.3 Overige baten en lasten
-
Blz. 326
Overige baten en lasten
-
Blz. 327
Wat mag het kosten?
-
Blz. 328
Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
-
Blz. 329
Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
-
Blz. 330
9.4 Treasury
-
Blz. 331
Treasury
-
Blz. 332
Wat mag het kosten?
-
Blz. 333
Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
-
Blz. 334
Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
-
Blz. 335
9.5 Investeringen
-
Blz. 336
Investeringen
-
Blz. 337
10. Overhead
-
Blz. 338
10.1 Overhead
-
Blz. 339
Overhead
-
Blz. 340
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 341
Een oplossing die voldoet aan de huidige eisen en wensen van de gebruikers (intern en extern) voor telefonische dienstverlening. Een oplossing die efficiënt en betrouwbaar functioneert om de gewenste communicatie te vergemakkelijken.
-
Blz. 342
Telefooncentrale
-
Blz. 343
Wat mag het kosten?
-
Blz. 344
Toelichting overhead
-
Blz. 345
Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
-
Blz. 346
Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
-
Blz. 347
10.2 Investeringen
-
Blz. 348
Investeringen
-
Blz. 349
11. Vennootschapsbelasting
-
Blz. 350
11.1 Vennootschapsbelasting
-
Blz. 351
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 352
Wat mag het kosten?
-
Blz. 353
Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
-
Blz. 354
Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
-
Blz. 355
12. Onvoorzien
-
Blz. 356
12.1 Onvoorzien
-
Blz. 357
Onvoorzien
-
Blz. 358
Wat mag het kosten?
-
Blz. 359
Toelichting - Wat mag het kosten (Begroting 2023 - Begroting 2024)?
-
Blz. 360
Toelichting - Wat mag het kosten (Realisatie 2022 - Begroting 2024)?
-
Blz. 361
Algemeen
-
Blz. 362
Leeswijzer
-
Blz. 363
Leeswijzer
-
Blz. 364
Bestuurlijk voorwoord
-
Blz. 365
Voorwoord
-
Blz. 366
Begroting in één oogopslag
-
Blz. 367
Begroting in één oogopslag
-
Blz. 368
Financieel perspectief
-
Blz. 369
Begrotingssaldo
-
Blz. 370
Saldo naar saldo
-
Blz. 371
Paragrafen
-
Blz. 372
1. Lokale heffingen
-
Blz. 373
Algemeen
-
Blz. 374
Geraamde opbrengsten
-
Blz. 375
Beleid ten aanzien van de lokale heffingen
-
Blz. 376
Overzicht op hoofdlijnen diverse heffingen
-
Blz. 377
Lokale lastendruk
-
Blz. 378
Kwijtscheldingsbeleid
-
Blz. 379
Actuele ontwikkelingen
-
Blz. 380
2. Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 381
1. Inleiding
-
Blz. 382
2. Beschikbare weerstandscapaciteit
-
Blz. 383
3. Benodigde weerstandscapaciteit
-
Blz. 384
4. Ratio weerstandsvermogen
-
Blz. 385
5. Financiële kengetallen
-
Blz. 386
3. Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 387
Algemeen
-
Blz. 388
Openbare ruimte
-
Blz. 389
Wegen
-
Blz. 390
Openbare verlichting
-
Blz. 391
Groen
-
Blz. 392
Bomen
-
Blz. 393
Bos- en natuurterreinen
-
Blz. 394
Speelvoorzieningen
-
Blz. 395
Riolering
-
Blz. 396
Gebouwen
-
Blz. 397
Civiele objecten
-
Blz. 398
4. Financiering
-
Blz. 399
Algemeen
-
Blz. 400
Treasuryfunctie
-
Blz. 401
Risicobeheer
-
Blz. 402
Kasgeldlimiet
-
Blz. 403
Renterisiconorm
-
Blz. 404
Schatkistbankieren
-
Blz. 405
Financiering
-
Blz. 406
Rentetoerekening
-
Blz. 407
5. Bedrijfsvoering
-
Blz. 408
Algemeen
-
Blz. 409
Personeel
-
Blz. 410
Dienstverlening en huisvesting
-
Blz. 411
Informatiebeveiliging en privacy
-
Blz. 412
Inkoop
-
Blz. 413
Interne controle
-
Blz. 414
ICT
-
Blz. 415
Informatiebeheer
-
Blz. 416
Financiën
-
Blz. 417
6. Verbonden partijen
-
Blz. 418
Algemeen
-
Blz. 419
Euregio Rijn-Waal
-
Blz. 420
Omgevingsdienst Brabant Noord (ODBN)
-
Blz. 421
Werkvoorzieningsschap Noordoost Brabant - bestuur
-
Blz. 422
Brabant Historisch Informatie Centrum (BHIC)
-
Blz. 423
GGD Hart voor Brabant
-
Blz. 424
Veiligheidsregio Brabant Noord (VRBN)
-
Blz. 425
Kleinschalig Collectief Vervoer Brabant Noordoost
-
Blz. 426
GR voor het toezicht op het openbaar onderwijs
-
Blz. 427
Regionaal Bureau Leerplicht en Voortijdig Schoolverlaten Brabant
-
Blz. 428
Regionale ambulancevoorziening Brabant Midden-West-Noord
-
Blz. 429
Zorg- en Veiligheidshuis Brabant Noordoost
-
Blz. 430
Bank Nederlandse gemeenten
-
Blz. 431
Regio Noord-Oost Brabant
-
Blz. 432
Brabant Water
-
Blz. 433
Agrifood Capital
-
Blz. 434
Regionaal bedrijvenpark Laarakker
-
Blz. 435
Enexis Holding N.V.
-
Blz. 436
Publiek Belang Electriciteitsproductie BV
-
Blz. 437
CSV Amsterdam BV
-
Blz. 438
7. Grondbeleid
-
Blz. 439
Algemeen
-
Blz. 440
Beleid
-
Blz. 441
Financiële positie
-
Blz. 442
8. Openbaarheidsparagraaf Wet open overheid (Woo)
-
Blz. 443
Woo
-
Blz. 444
Financiële begroting
-
Blz. 445
Overzicht van baten en lasten
-
Blz. 446
Artikel 17 BBV
-
Blz. 447
Uitgangspunten
-
Blz. 448
Incidentele baten en lasten
-
Blz. 449
Financiële positie
-
Blz. 450
Inleiding
-
Blz. 451
Geprognosticeerde balans
-
Blz. 452
EMU-saldo
-
Blz. 453
Investeringen
-
Blz. 454
Toevoegingen en onttrekkingen aan reserves per programma
-
Blz. 455
Taakvelden per programma
-
Blz. 456
Taakvelden per programma
-
Blz. 457
Verdelingsprincipe taakvelden
-
Activiteiten
-
Overzicht
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap